گوشی موبایل هوآوی مدل Y8s JKM-LX1 128GB

گوشی هواوی مدل Y8s

گوشی موبایل هوآوی مدل Y8s JKM-LX1 128GB

گوشی هواوی مدل Y8s یکی از گوشی های است که در سال ۲۰۲۰ معرفی شده است. این کمپانی با معرفی های هر جدید توانسته رتبه دوم را در جدول پر فروش ها از آن خود کند.

هواوی یک کمپانی چند ملیتی چینی است که در زمینه های بسیار فعالیت می کند . و در کارش هم موفق عمل کرده است.

گوشی هواوی مدل Y8s جزوه گوشی های میان رده هواوی است. این گوشی با ظاهری شبیه به گوشی های پرچمدار است و حس یک گوشی پرچمدار را به کاربر انتقال می دهد.

در وجود این گوشی از دو دوربین استفاده شده است. که در پشت گوشی چیدمان شده است. البته از دو دوربین سلفی هم در جلوی گوشی استفاده شده است که یکی از قابلیت های این گوشی محسوب میشود.

هواوی

هواوی در کمتر گوشی های از دو دوربین در سلفی استفاده کرده است و اکثرا  این مورد در پرچمدار این کمپانی این موضوع قابل مشاهده است.

سخت افزاری که در این گوشی استفاده شده است هم قابل قبول است و از آن دسته از سخت افزار های است که میتواند اطلاعات زیادی را پردازش کند.

ولی برخلاف بقیه گوشی های که از این کمپانی در سال ۲۰۲۰ معرفی شده است از اندروید ۹ پای استفاده می کند. در صورتی که گوشی های هستند که از امکانات پایین تری هم برخوردار است ولی اندروید ۱۰ را در را در وجود خود دارند.

نکته دیگر در رابطه با گوشی هواوی مدل Y8s این موضوع است که این گوشی هم از سرویس های گوگل استفاده نمی کندو دچار تحریم است.

البته هواوی دارد روی سیستم عامل خود کار می کند تا جایگزین اندروید کند. سیستم عاملی که به اسم هارمونی شناخته می شود.با ما همراه باشید تا درباره ای این بیشتر بدانید.

طراحی 

طراحی که در این گوشی وجود دارد در گوشی های دیگر هواوی هم دیده شده است.این طراحی در گوشی های آنر هم که برند زیر مجموعه هواوی است دیده شده است.

هواوی در این گوشی از بریدگی بالای صفحه نمایش استفاده کرده است. این گونه طراحی در گوشی های اپل هم استفاده شده است.دو دوربین سلفی در این بریدگی بالای صفحه نمایش جاسازی شده است.

اندازه این گوشی هم با طول ۱۶۲.۴ میلی متر  و عرض ۷۷.۱ میلی متر است و ضخامت ۸.۱ میلی متر است.این اندازه نشان دهنده این مورد است که گوشی هواوی مدل Y8s جزو گوشی های است که اندازه میانه ای دارد و نه زیاد بزرگ است و نه زیاد کوچک.در حدی است که بتوان در دست گرفت و با راحتی بیشتری از آن استفاده کرد.

وزن گوشی

وزن این گوشی هم ۱۸۰ گرم است وزنی متعادل است.در قسمت پشت گوشی طراحی خوبی شاهد هستیم. دوربین ها در یک باکس قرار گرفته است و زیر هم چیدمان شده است.

در پایین این دوربین ها هم مثله همیشه فلش LED قرار گرفته است.در وسط گوشی هم از اثر انگشت استفاده شده است.

حسگر انگشت به شگل دایره در آمده است. این شکل از اثر انگشت در بیشتر گوشی های هواوی قابل مشاهده است.

در قسمت پایین گوشی هواوی مدل Y8s مثله دو گوشی دیگر که y6p و y5p که در کنار این گوشی معرفی شدند از برند هواوی استفاده شده است.

برند به صورت عمودی استفاده شده است.دکمه های صدا و پاور گوشی هم در یک سمت گوشی قرار گرفته است.و اسپیکر و پورت USB هم در قسمت پایین این گوشی قرار دارد. جک ۳.۵ میلی متری صدا هم در کنار این دو ویژگی استفاده شده است.

صفحه نمایش

صفحه نمایشی که در گوشی هواوی مدل Y8s استفاده شده است از نوع IPS LCD است و از صفحه لمسی خازنی استفاده می کنند.

این صفحه نمایش از ۱۶ میلیون رنگ هم پشتیبانی می کنند ۹۰ درصد صفحه نمایش های استفاده جهان این نوع از صفحه نمایش است. این نوع از صفحه نمایش نه زیاد ارزان است و نه زیاد گران در حد وسط است.

اندازه ای هم که این صفحه نمایش به خود گرفته است ۶.۵ اینچ است. خب حاشیه زیادی در کنار این صفحه نمایش وجود ندارد ولی فقط کمی حاشیه وجود دارد.

نسبت صفحه نمایش به کل صفحه ۸۲.۸ درصد است.بریدگی بالای صفحه نمایش برای قرار دادن دو دوربین سلفی هم کمی در این حاشیه تاثیر گذاشته است.

رزولوشن و یا وضوحی که استفاده شده است ۲۳۴۰ پیکسل در ۱۰۸۰ پیکسل است. این وضوح تصاویر را با کیفیت بالای به نمایش می گذارد.

باعث می شود تا شما از نگاه کردن به تصاویر با کیفیت لذت ببرید.نسبت تصویر در این صفحه نمایش ۲۰ به ۹ است .

تراکمی که این صفحه نمایش در خود دارد هم ۳۹۶ پیکسل در هر اینچ این صفحه نمایش است. در کل گوشی هواوی مدل Y8s از صفحه نمایش خوبی استفاده کرده است و می تواند در دراز مدت شما را راضی نگه دارد.از همه لحاظ دارای ویژگی های خوبی است.

سخت افزار و نرم افزار و حافظه

تراشه ای که در این گوشی استفاده شده است و قلب تپنده این گوشی است Hisilicon Kirin 710 می باشد. این تراشه ۱۲ نانو متری است.

این تراشه از نوع تراشه های متوسط و میان رده بازار تراشه های موبایل است. و از اینترنت ۴G بهره می برد.

این تراشه پردازنده مرکزی هشت هسته ای است . این هشت هسته از قسمت های چهار هسته با  cortex a73 با فرکانس ۲.۲ گیگاهرتز است.

و چهار هسته دیگر cortex a53 با فرکانس ۱٫۷ گیگاهرتز است.این قسمت ها کمک می کند تا گوشی اطلاعات زیادی را پردازش می کند. (گوشی هواوی مدل Y8s)

پردازنده مرکزی

در کنار این پردازنده مرکزی پردازنده گرافیکی هم استفاده شده است این پردازنده گرافیکی از نوع Mali g51 mp4 است ‌. پردازنده گرافیکی کار های مختلفی انجام می دهد. این کار ها کار های گرافیکی گوشی است.

در کمال تعجب اندرویدی که در این گوشی هواوی مدل Y8s استفاده شده است  اندروید ۹ پای است.در حالی که بیشتر گوشی های معرفی شده جهان در سال ۲۰۲۰ از اندروید ۱۰ استفاده می کنند.

به هر حال این اندورید در این گوشی استفاده شده است. هواوی از سرویس های گوگل استفاده نمی کند و از سرویس های خودش در گوشی هایش استفاده می کند.

حافظه ای که این گوشی به بازار های جهانی عرضه شده است حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت  است با حافظه رم ۴ گیگابایت و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی هم با حافظه رم ۴ گیگابایت است.این حافظه ها با قیمت های متفاوتی است.

دوربین ها

دوربین های که در این گوشی استفاده شده است دو گانه است.این دوربین ها در قسمت پشت گوشی  در داخل یک باکس قرار گرفته است.چینش این دوربین ها بسیار زیبا است.

دوربین اصلی در این مجموعه دو گانه ۴۸ مگاپیکسلی است. این دوربین اصلی از یک لنز واید در خود استفاده می کند.

سایز پیکسل در این دوربین هم ۰٫۸ میکرومتر است. و سایز سنسور استفاده شده هم ۱.۲ اینچ است. خب قابلیت های تشخیص فاز و فوکوس خودکار در این دوربین وجود دارد

دوربین بعدی هم از یک سنسور ۲ مگاپیکسلی استفاده می کند. این دوربین کارش تشخیص عمق تصاویر است.

قابلیت های فلش LED و عکس برداری HDR و پانوراما هم در وجود این گوشی وجود دارد. گوشی هواوی مدل Y8s از ویژگی های خوبی در قسمت دوربین ها برخوردار است.

فیلم برداری در این دوربین ها هم با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه و با کیفیت ۱۰۸۰ پیکسل انجام می شود. گوشی هواوی مدل Y8s از لحاظ دوربین سلفی خوب عمل کرده است. انگار هواوی به دوربین سلفی بیشتر از دوربین های پشت اهمیت می دهد.

دوربین سلفی که در این گوشی  استفاده شده است دو گانه است. اولین دوربین در این مجموعه ۸ مگاپیکسلی است. این دوربین هشت مگاپیکسلی از یک لنز واید در وجود خود استفاده می کند.

دوربین دوم

دوربین بعدی هم ۲ مگاپیکسلی است. تشخیص عمق تصاویر سلفی از وظایف این گوشی است.این دو دوربین می توانند از فیلم برداری ۳۰ فریم بر ثانیه و با کیفیت ۱۰۸۰ پیکسل استفاده کند.در کل یک سر و گردن از گوشی های رقیب در این رنج از لحاظ دوربین سلفی بالا است. (گوشی هواوی مدل Y8s)

باتری و حسگرها و امکانات ارتباطی

باتری که در این گوشی استفاده شده است از نوع لیتیوم پلیمر است. این باتری از ظرفیت ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی استفاده می کند.

این باتری در قسمت پشت گوشی پلمپ شده است. و نمی توان آن را از گوشی جدا کرد.این باتری برای این گوشی با این سخت افزار و نرم افزار و صفحه نمایش مناسب است.

ولی هواوی می توانست از ظرفیت بیشتری استفاده کند. ولی این کار را نکرده است و از این باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی استفاده کرده است.

این ظرفیت باتری برای یک روز کافی است و می تواند در طول روز انرژی گوشی هواوی مدل Y8s را تامین کند.

از شارژ سریع ۱۰ واتی هم در وجود این گوشی استفاده شده است. درست است که این شارژ سریع زیاد نیست ولی می تواند باتری گوشی را در ۱ ساعت پر کند و زمان بیشتری برای شما نگه دارد تا به کار های دیگری بپردازید.

حسگر های گوشی

حسگر های که در گوشی هواوی مدل Y8s استفاده شده است حسگر های است که به شما در استفاده از این گوشی کمک خواهد کرد. حیسگر اثر انگشت که از حسگر های مهم این گوشی است در پشت گوشی استفاده شده است.

و حسگر های دیگری همچون حسگر مجاورت /حسگر شتاب سنج / حسگر قطب نما هم در وجود این گوشی استفاده شده است. این حسگر ها کمک خیلی زیادی به نوبه خود در استفاده از این گوشی خواهند کردند.

امکانات ارتباطی بخش دیگر این کمک ها خواهد بود که به شما در استفاده از این گوشی خواهند کرد.امکاناتی مه به شما کمک می کند تا با دیگر های گوشی ها ارتباط بر قرار کنید.

امکاناتی مثله وای فای /هات اسپات /بلوتوث است. امکان دیگر استفاده از GPS است که برای مکان یابی است.رادیو بخش دیگر این امکانات است. رادیم قبلا خیلی طرفدار داشت.

سخن آخر 

سخن آخر  درباره این گوشی این است که با این که هواوی از همان شکل های گوشی های قبلی خود در این گوشی هم استفاده کرده است.

ولی یک چیز جالب در این طراحی استفاده از دو دوربین سلفی است که در تاریخ گوشی های میان رده کم یابد است.

از لحاظ صفحه نمایش هم گوشی هواوی مدل Y8s از صفحه نمایش IPS LCD استفاده کرده است. که خوب به نظر می رسد. در کل از لحاظ قیمت و این امکانات خوب عمل کرده است.

شما می توانید این گوشی را از فروشگاه ورنا همراه خریداری کنید و در کمترین زمان ممکن آن را درب منزل خود تحویل بگیرید.

پیگیری سفارش
لیست مقایسه
شگفت انگیز ها