گوشی موبایل شیائومی مدل Mi 10 Lite 5G M2002J9G ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت

گوشی موبایل شیائومی مدل Mi 10 Lite 5G M2002J9G ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت

میانرده جدید گوشی شیائومی Mi 10 Lite با امکان اتصال به نسل جدید شبکه ۵G بمب خبری را در حوزه موبایل به راه انداخت، بدین جهت که تنها ۳۵۰ یورو قیمت‎گذاری شده است. این مدل بیشتر بخش حساس به قیمت بازار را هدف قرار داده و قیمت به نسبت کمتری نسبت به مدل‌های دیگر دارد. درحالی که این مدل نام mi 10 را یدک می‌کشد،  کمتر شباهتی به این دو مدل  در آن دیده می‌شود. در ادامه به بررسی گوشی می ۱۰ لایت ۵G خواهیم پرداخت.

امسال هم شیائومی طبق روال هر سال، در عرضه پرچمداران سری Mi، کاربران خود را شگفت زده کرد. مهمترین ارتقاء انجام گرفته نسبت به مدل‌های سال قبل این خانواده پرجمعیت، دوربین آنهاست که یک جهش قابل‌توجهی دارد. شیائومی هم در نسخه می ۱۰ و هم در مدل شیائومی می ۱۰ پرو از لنز ۱۰۸ مگاپیکسلی استفاده کرده است؛ ولی آنچه که نظرات را به این سری از پرچمداران جلب کرده برچسب قیمت باورنکردنی آنها به نسبت سایر پرچمداران موجود در بازارست؛ اما فعالیت شرکت شیائومی در سری می به این دو مدل ختم

نمی‌شود، بدین جهت که این شرکت ۲۷ مارس ۲۰۲۰ در یک سکوت خبری از نسخه لایت سری می خود به نام  می ۱۰ لایت هم رونمایی کرد. قلمرو شبکه ۵G روز‌به‌روز گستره‌تر می‌شود. تا چندی پیش، این تکنولوژی بیشتر در پرچمدارانی دیده می‌شد که قیمت بسیار بالایی دارند؛ اما بعد از معرفی تراشه میان‌رده ۵G این تکنولوژی به گوشی‌های میان‌رده نیز راه پیدا کرد.

شیائومی Mi 10 Lite
شیائومی Mi 10 Lite

طراحی گوشی شیائومی Mi 10 Lite 5G

این گوشی را می‌توان ارزان ‌ترین گوشی ۵G قلمداد کرد. گرچه گوشی می ۱۰ لایت تشابهی به گوشی‌های رده بالای می ۱۰ و می ۱۰ پرو ندارد؛ اما بازم زیباست و طراحی چشم‌نوازی دارد. پنل پشت این گوشی منحنی بوده و علاوه بر زیبایی، ارگونومی بودن این محصول را بالا برده و به راحتی در دست جای می‌گیرد. نکته دومی که باید در نظر داشته باشید، این است ماژول دوربین آن طراحی کاملاً متفاوتی نسبت به گوشی‌های سری می ۱۰ داشته و بیشتر طراحی گوشی‌های میان‌رده؛ ردمی نوت ۹ پرو و ردمی نوت ۹ پرو مکس را در ذهن تداعی می‌کند. طراحی ماژول آن مستطیلی شکل بوده و چهار دوربین را در خود جای داده است.

طراحی نمایشگر آن هم بر خلاف سایر اعضای خانواده MI، ناچ استایل است. این گوشی در رنگ‌های مشکی، آبی و سفید عرضه خواهد شد. Mi 10 Lite با وزن ۱۹۲ گرم، ضخامت ۷٫۹۸ میلی‌متر دارد. شاید یکی از شباهت‌های این مدل با مدل‌های پرچمدار سری می استفاده از سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر باشد با این تفاوت که این مدل از نوع اپتیکال آن بهره برده است. یکی دیگر از امتیازات این گوشی میان‌رده برخورداری از سیستم خنک کننده مایع است، چیزی که می‌تواند برای اکثر گیمرها یک امتیاز در نظر گرفته شود.

نمایشگر شیائومی می ۱۰ لایت

نمایشگر گوشی می ۱۰ لایت هم AMOLED بوده و اندازه‌ای برابر با ۶٫۵۷ اینچ دارد. تراکم پیکسلی ۳۹۲ پیکسل بر اینچ نیز نمایش جزئیات در این گوشی را تضمین کرده است. رزولوشن آن ۱۰۸۰×۲۳۴۰ پیکسل بوده و نسبت تصویر ۱۹٫۵:۹ را نیز به خدمت گرفته است. 

19kala

سخت‌افزار شیائومی Mi 10 Lite 5G

شیائومی از تراشه رم LPDDR4X در این گوشی استفاده کرده و برای تأمین نیروی پیشران جهت اجرای بسیاری از عملکردها تراشه اسنپدراگون ۷۶۵G را به خدمت گرفته است. این تراشه از شبکه ۵G نیز پشتیبانی می‌کند. از نظر حافظه هم این گوشی‌ در دو نسخه ۱۲۸/۶ و ۱۲۸/۸ گیگابایت عرضه خواهد شد.  نوع حافظه بکار رفته در آن هم UFS 2.1 است.  اگر آن را با گوشی نوکیا ۸.۳ ۵G مقایسه کنید که ۶۰۰ یورو قیمت دارد در خواهید یافت که پایین بودن برچسب قیمت آن بسیار قابل توجه است.

اگرچه پرچمداران دارای قیمت‌های بسیار بالاتری هستند؛ اما نوکیا ۸.۳ به دلیل استفاده از چیپست مشابه اسنپدراگون ۷۶۵ بهترین مثالی است که می‌توان دریافت که این گوشی واقعاً ارزش خرید بالایی دارد. 

تاکنون شرکت‌های زیادی از این تراشه درگوشی‌های خود استفاده کرده‌اند و بازخورد و عملکرد بسیار خوبی نیز در اکثر مدل‌هایی که از آن برخوردارند مشاهده شده و می ۱۰ لایت هم از این قاعده مستثنی نیست. 

نرم افزار

بخش نرم افزاری و رابط کاربری فوق العاده شیائومی می ۱۰ لایت ۵G نیز یک ویژگی خاصی دارد که کاربر را به سمت خود جذب می کند و به نوعی می توان گفت داشتن یک سیستم عامل جذاب به همراه قابلیت های ایده آل و خاص تبدیل به یکی از هوشمندانه ترین اتفاقاتی می باشد که این شرکت واقعا به بهترین شکل ممکن بخش نرم افزاری این گوشی را مورد طراحی و ساخت قرار داده است.

بهره گیری از اندروید ۱۰ و پشتیبانی از رابط کاربری MIUI 11 یک ویژگی مناسب و ترکیب ایده آل برای بهره مند شدن از نرم افزار های متفاوت و بسیار مختلف می باشد که این شرکت چینی توانسته این قابلیت را به بهترین شکل ممکن و البته خاص ترین حالت ممکن به وجود بیاورد، هر دو بخش یعنی سیستم عامل و رابط کاربری به جدیدترین نسخه های خود بروزرسانی خواهند شد و قابلیت بارگیری نسخه جدید را برای سالهای نیز فراهم سازی خواهد کرد.

19kala

دوربین گوشی شیائومی Mi 10 Lite 5G

یکی دیگر از بخش های جذاب و بسیار فوق العاده این گوشی هوشمند وجود دوربین های با کیفیت به همراه لنز های ترکیبی می باشد که در ثبت تصاویر در شرایط نوری مختلف کیفیت بسیار بالایی را از خود به نمایش می گذارد که واقعا از قابلیت های هوشمندانه و بسیار جذاب و همچنین عالی این محصول به شمار می رود که شیائومی توانسته به بهترین نحو ممکن آن بخش را مورد طراحی و ساخت قرار دهد.

برای دوربین اصلی که به صورت چهارگانه قرار داده شده است از لنز های با کیفیت استفاده شده که برای لنز ۴۸ مگاپیکسل شاهد بهره گیری ویژگی واید هستیم که با دیافراگم بالا و هوشمندانه همراه می باشد، برای لنز دوم شاهد کیفیت ۸ مگاپیکسل هستیم که با قابلیت اولترا واید همراه می بشاد که با دیافراگم ۱۵ میلی متر تصاویر با کیفیت و فوق العاده ای را به ثبت می رساند.

دو لنز دیگر دارای کیفیت ۲ مگاپیکسل می باشند که هرکدام از آنها دارای قابلیت های ماکرو و سنسور عمق سنج می باشد که در ثبت تصاویر با کیفیت نقش بزرگی را از خود به نمایش می گذارد و تجربه فوق العاده ای را به همراه دارد که در ثبت تصاویر به بهترین شکل ممکن قرار داده شده است و در شرایط مختلف واقعا با کیفیت و همچنین جذاب و خاص می باشد.

دوربین سلفی این گوشی هم دارای کیفیت ۱۶ مگاپیکسل می باشد که برای این بازه قیمت مناسب به نظر می رسد. و به قولی می تواند گلیم کاربر را از آب در بیاورد اما گوشی های میان رده ای همچون A51 سامسونگ هستند که دارای کیفیت بالاتری هستند. شیائومی بیشتر از دوربین در این گوشی به سخت افزار آن تمرکز کرده است. 

باتری گوشی می ۱۰ لایت شیائومی

مورد دیگری که بر تمام عملکردها تأثیرگذارست، باتریست. شیائومی در این گوشی از یک باتری ۴۱۶۰ میلی‌آمپری استفاده کرده و نسخه فست شارژ آن هم ۲۰  وات است.

با ورنا همراه، همراه باشید.

پیگیری سفارش
لیست مقایسه
شگفت انگیز ها