گوشی موبایل هوآوی مدل Y6s JAT-L29 64GB

گوشی موبایل هوآوی مدل Y6s JAT-L29

گوشی موبایل هوآوی مدل Y6s JAT-L29 64GB

گوشی موبایل هوآوی مدل Y6s JAT-L29 محصولی از شرکت «هوآوی» (Huawei) و نسل جدیدتر سری گوشی‌های Y6 است که به‌روزرسانی شده و با برخی ویژگی‌های جدید به بازار عرضه شده است.

شرکت سازنده برای این مدل یک صفحه‌نمایش ۶ اینچی با فناوری IPS و با تراکم ۲۸۲ پیکسل بر اینچ در نظر گرفته است.

این نمایشگر رزولوشن ۱۵۶۰ در ۷۲۰ پیکسل با کیفیت HD را به تصویر می‌کشد. نمایشگر این گوشی می‌تواند تا چند لمس را به‌طور هم‌زمان پاسخگو باشد. همچنین این گوشی وزنی ۱۵۰ گرمی و ضخامتی نزدیک به ۸ میلی‌متر دارد.

معرفی

در این مدل، هوآوی از تراشه‌ ۱۲ نانومتری شرکت مدیاتک مدل «MT6765 Helio P35 » استفاده کرده است. پردازنده‌ی اصلی هشت هسته‌ای و پردازنده‌ی گرافیکی PowerVR GE8320 روی این تراشه قرارگرفته‌اند که نشان از پیشرفت ملموس سخت‌افزار نسبت به نسل‌های قبلی این محصول دارند.

همچنین گوشی موبایل هوآوی مدل Y6s JAT-L29 به ۳ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی قابل‌افزایش مجهز شده است که نسبت به نسخه قبلی خود تفاوتی را نشان نمی‌دهد. این سخت‌افزار می‌تواند برای برآوردن نیازهای پایه‌ای کاربر و بازی‌های نسبتاً سنگین مناسب باشد.

پشتیبانی از شبکه‌ی ۴G و دو سیم‌کارت در این گوشی می‌تواند، خیال شما را از اتصال به اینترنت پرسرعت راحت کند. بلوتوث و Wi-Fi از دیگر فناوری‌های ارتباطی در این گوشی هستند.

از دیگر مشخصات این گوشی می‌توان به سنسور اثر انگشت روی قاب پشتی، دوربین اصلی با سنسور ۱۳ مگاپیکسل، ثبت تصاویر سلفی با رزولوشن ۸ مگاپیکسلی و باتری ۳۰۲۰ میلی‌آمپر ساعتی اشاره کرد.

طراحی

گوشی موبایل هوآوی مدل Y6s JAT-L29 در ابعاد ۸×۷۳٫۵×۱۵۶٫۳ میلی‌متر و وزن ۱۵۰ گرم طراحی و ساخته شده است.

در پنل جلویی این اسمارت فون یک نمایشگر ۶٫۰۹ اینچی با حاشیه‌های باریک به همراه دوربین سلفی و اسپیکر مکالمات مشاهده می‌شود.

در لبه سمت راست کلید پاور و کلید کنترل حجم صدا قرار گرفته و در لبه سمت چپ خشاب سیم‌کارت قابل رویت است.

در قسمت پایینی اسپیکر، درگاه microUSB و میکروفون فضایی را اشغال کرده‌اند. جک ۳٫۵ میلی‌متری صدا و میکروفون نویز کنسلینک نیز در قسمت بالایی قرار گرفته‌اند.

گوشی موبایل هوآوی مدل Y6s JAT-L29 یک دستگاه خوش‌دست و باکیفیت است که دست گرفتن آن احساس خوشی را به کاربر منتقل می‌کند؛ هرچند که پلاستیکی بودن فریم و قاب پشتی آن کمی در ذوق می‌زند اما خب از یک گوشی اقتصادی چیزی بیشتر از این انتظار نمی‌رود.

صفحه‌نمایش

صفحه‌نمایش ۶٫۰۹ اینچی که هوآوی آن را Dewdrop نامیده است در ساخت این اسمارت فون به کار گرفته شده است. نسبت صفحه‌نمایش به بدنه ۸۷% نمای گسترده‌ای را برای مطالعه، بازی، تماشا فیلم و سریال مورد علاقه‌تان را فراهم می‌آورد.

رزولوشن ۷۲۰×۱۵۶۰ پیکسل با تراکم پیکسلی ۲۸۳ppi کیفیت مناسبی را در اختیار شما قرار می‌دهد و سبب می‌شود تا محتوا به بهترین شکل ممکن به نمایش درآید.

پنل این نمایشگر از نوع TFT LCD (IPS) است که از نور و روشنایی مناسبی برخوردار است و شرایط کارکردن با این گوشی هوشمند را در زیر تابش مستقیم نور فراهم می‌آورد.

در مجموع می‌توان گفت گوشی موبایل هوآوی مدل Y6s JAT-L29 از یک نمایشگر با وضوح و کیفیت مناسب برخوردار است که کارکردن با این گوشی هوشمند را دل‌نشین‌تر می‌کند.

امنیت

سنسور اثر انگشت که در قاب پشتی گوشی موبایل هوآوی مدل Y6s JAT-L29 قرار گرفته است امنیت این گوشی هوشمند را تأمین می‌کند.

کافی است تا انگشت خود را در محل مشخص شده قرار دهید تا قفل‌گشایی در کمترین زمان ممکن صورت پذیرد. سرعت قفل‌گشایی گوشی Y6s مناسب است و عملکرد آن در این قسمت در مجموع رضایت‌بخش است.

دوربین

در ساخت گوشی موبایل هوآوی مدل Y6s JAT-L29 از یک حسگر دوربین ۱۳ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.8 استفاده شده که قادر است هر لحظه شما را خارق‌العاده ثبت ‌کند.

عکس‌های به ثبت رسیده با دوربین گوشی Y6s عموماً از وضوح و کیفیت بالایی برخوردار هستند؛ همچنین قابلیت فیلم‌برداری باکیفیت ۱۰۸۰p از دیگر امکاناتی است که گوشی Y6s در اختیار کاربران خود قرار داده است.

دوربین سلفی نیز یک سنسور ۸ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.0 است که می‌تواند عکس‌های با کیفیتی را به تصویر بکشد. دوربین سلفی گوشی Y6s نیز قابلیت ضبط ویدئو باکیفیت ۱۰۸۰p را دارد که یک قابلیت کاربردی دیگر برای این گوشی هوشمند به حساب می‌آید.

پردازنده

تراشه به کار گرفته شده در ساخت گوشی Y6s، Mediatek MT6765 Helio P35 است که با ۸ هسته پردازشگر می‌تواند بسیاری از نیازهای روزانه شما را برطرف کند.

همچنین پردازنده گرافیکی مجزا سبب شده است تا برنامه‌هایی که از گرافیک بالاتری استفاده می‌کنند نیز به راحتی در این گوشی هوشمند اجرا شود.

البته باتوجه‌به محدودیت پردازشی تراشه به کار گرفته شده در این گوشی هوشمند، نباید توقع زیادی از آن داشت چرا که Y6s یک گوشی اقتصادی به حساب می‌آید اما این محدودیت به معنای ناتوانی آن در اجرا برنامه‌ها نیست؛

شاید در اجرا برنامه‌های تخصصی و یا بازی‌های سنگین این ناتوانی به چشم بیاید که امری کاملاً طبیعی است. در مجموع دررابطه‌با توان پردازشی گوشی موبایل هوآوی مدل Y6s JAT-L29 می‌توان این‌طور گفت که این گوشی هوشمند از یک پردازنده مناسب برخوردار است که می‌تواند بسیاری از امور روزانه شما را انجام دهد و در انجام امور نسبتاً تخصصی نیز شما را یاری کند.

۶۴/۳۲ گیگابایت حافظه داخلی نیز فضا کافی را برای ذخیره‌سازی محتوا دلخواهتان در دسترس شما قرار می‌دهد همچنین اگر این مقدار از حافظه داخلی پاسخگوی نیاز شما نبود می‌توانید با استفاده از کارت حافظه خارجی SD Micro این ظرفیت را به میزان قابل‌توجهی افزایش دهید.

باتری و اسپیکر

گوشی Y6s از یک باتری با ظرفیت ۳۰۲۰ میلی‌آمپر ساعت بهره گرفته است که شاید در سال ۲۰۲۰ ظرفیت چندان بالایی به نظر نرسد اما گوشی موبایل هوآوی مدل Y6s JAT-L29 با بهینه‌سازی نرم‌افزارها و هم‌افزایی سخت‌افزارها مصرف انرژی را به حداقل رسانده است و سبب شده است تا این حجم از باتری به راحتی نیاز شما را در طول روز برطرف سازد.

اسپیکر قرار گرفته در لبه پایینی این گوشی هوشمند صدا رسا و شفافی را تولید می‌کند که به‌راحتی فضا اطراف شما را پوشش می‌دهد. بلندگو Super Liner و مجهز به PA حالا هوشمندتر از قبل شده که می‌تواند باس عمیق‌تری را تولید کند و تجربه شنیداری جذاب‌تری را برای شما به ارمغان بیاورد.

رابط کاربری و اندروید

گوشی موبایل هوآوی مدل Y6s JAT-L29 با اندروید ورژن ۹٫۰ (Pie) در بازار عرضه شده که ممکن است با ارائه ورژن‌های جدیدتر از طرف شرکت هوآوی به نسخه‌های بالاتر نیز ارتقاء پیدا کند.

همچنین هوآوی رابط کاربری اختصاصی خود EMUI 9.1 را در این گوشی هوشمند به کار گرفته؛ EMUI 9.1 یک رابط کاربری با ظاهر گرافیکی مناسب و درعین‌حال ساختاری ساده است که این اجازه را به کاربران می‌دهد تا در کمترین زمان ممکن به قسمت‌های که نیاز دارند دسترسی پیدا کنند.

حالت‌هایEasy Mode ، Phone Clone و پیمایش اشاره‌ای تمام صفحه از جمله امکاناتی هستند که شرایط را برای یک زندگی راحت‌تر و هوشمندتر فراهم می‌کند. لازم به ذکر است که در این گوشی هوشمند خبری از محدودیت‌های گوگل نیست و گوشی Y6s از سرویس‌های موبایلی گوگل پشتیبانی می‌کند.

جمع‌بندی

در آخر می‌توان به این نتیجه رسید که گوشی موبایل هوآوی مدل Y6s JAT-L29 یک با توان پردازشی مناسب و کارایی بالا است که با داشتن دوربین ۱۳ مگاپیکسلی و ۳۰۲۰mAh باتری می‌تواند نیاز بسیاری از کاربران را برطرف سازد. البته باید قیمت مناسب این گوشی هوشمند را نیز در نظر داشت که یک مزیت بسیار عالی است.

اقلام همراه محصول

در جعبه گوشی موبایل هوآوی مدل Y6s JAT-L29 به صورت پیش‌فرض یک عدد شارژر، کابل USB، ابزار بیرون کشیدن سیم‌کارت، راهنمای کاربر و کارت گارانتی مشاهده می‌شود.

البته این اقلام به بازارهای مختلف می‌تواند متفاوت باشد؛ بنابراین می‌توانید این موارد را قبل از خرید از فروشنده بپرسید.

با ورنا همراه، همراه باشید و لذت ببرید.

پیگیری سفارش
لیست مقایسه
شگفت انگیز ها