گوشی موبایل شیائومی Redmi 9 M2004J19G 64GB

شیائومی Redmi 9

گوشی موبایل شیائومی Redmi 9 M2004J19G 64GB

بررسی گوشی موبایل شیائومی Redmi 9

سری‌های ردمی، نقطه‌ی شروع برند شیائومی به حساب می‌آیند که با عرضه آن‌ها سروصدایی زیادی به پا شد. ردمی ۹ یکی دیگر از محصولات موفق این برند چینی به شمار می‌رود که در سال ۲۰۲۰ روانه بازار جهانی شد. به‌نظر می‌رسد با ورود این گوشی شیائومی ، شاهد بازار گرمی به خصوص در بازار جهانی باشیم؛ چراکه با توجه به امکانات شیائومی Redmi 9 که در ادامه به آن می‌پردازیم٬ رقیب قدرتمندی برای گوشی‌های پرچمدار معرفی خواهد شد.

شرکت شیائومی در ساخت گوشی‌های سری Redmi از فرمول یکسانی استفاده می‌کند و آن تولید محصولی با کیفیت و قابلیت‌های به‌روز در کنار قیمت بسیار مناسب است.

ردمی ۹ نسبت به نسخه قبلی خود یعنی ردمی نوت ۹ از ویژگی های یکسانی بهره‌ می‌برند که می‌توان مثلا به دقت تصویر یکسان صفحه نمایش و تراشه MediaTek اشاره نمود و اگرچه کیفیت عکسبرداری افت پیدا کرده اما دارای فاصله کانونی یکسانی هستند.

طراحی گوشی موبایل شیائومی Redmi 9

ابعادی برابر با ۱۴۷٫۳ × ۷۰٫۹ × ۸٫۷ میلی‌متری و وزن ۱۶۰ گرم٬ مجموعه‌ای ردمی ۹ را تشکیل می‌دهد.

یکی از مشخصه‌های اصلی شیائومی Redmi 9 برخورداری از ظاهری زیبا و فریبنده است که در رنگ‌های جذابی مانند خاکستری، بنفش، سبز و صورتی-آبی عرضه شده است. بیشترین جلوه‌‌ی این گوشی شیائومی به بخش قاب پشتی مربوط می‌شود که از رنگ‌های ترکیبی برای زیبای آن استفاده شده است. قاب پشتی ردمی ۹ از یک بخش دایره‌ای تشکیل شده که دوربین ۴گانه به همراه فلش LED را درون قاب خود جای داده است.

صفحه نمایش

ردمی ۹ با صفحه‌نمایش ۶٫۵۳ اینچی از نوع IPS LCD عرضه شده که از رزولوشن ۲۳۴۰×۱۰۸۰ پیکسلی پشتیبانی می‌کند. تراکم پیکسلی صفحه‌نمایش ۳۹۵ ppi گزارش شده که به بهبود کیفیت تصایر تا حد زیادی کمک کرده است.

نسبت صفحه‌نمایش شیئومی Redmi 9 به بدنه حدود ۸۳٫۲ درصد می‌باشد که به‌عنوان صفحه‌نمایشی بزرگ می‌توان معرفی نمود. با این ویژگی می‌توان فیلم و فایل‌های ویدئویی را در ابعاد بزرگ و با وضوح فول اچ‌دی پلاس تماشا کرد.

دوربین

بی‌شک یکی از مشخصه‌هایی که رقابت با ردمی ۹ را افزایش می‌دهد٬ مربوط به بخش دوربین است.

شیائومی Redmi 9
شیائومی redmi9

مجموعه‌ای ۴گانه بخش دوربین ردمی ۹ را تشکیل می دهد که شامل:

– دوربین ۱۳ مگاپیکسلی از نوع عریض (Wide) با  فاصله کانونی لنز ۲۸ میلی‌متر (Focal Length 28 mm) و مجهز به فوکوس PDAF

– دوربین ۸ مگاپیکسلی از نوع (Ultrawide) با سایز سنسور ۱/۴٫۰ اینچ (Sensor Size 1/4.0)، دریچه‌ی دیافراگم f/2.2

– دوربین ۵ مگاپیکسل از نوع ماکرو (Macro) با دریچه‌ی دیافراگم f/2.4، ثبت تصاویر با پیکسل‎هایی به سایز ۱٫۱۲میکرومتر (۱٫۱۲µm Pixel Size)

– دوربین ۲ مگاپیکسل از نوع حسگر عمق (Depth Sensor) با دریچه‌ی دیافراگم f/2.4 می‌باشد.

با قابلیت‌هایی نظیر قابلیت HDR ٬ پانوراما ٬ ثبت موقعیت جغرافیایی عکس‌ها و فیلم‌ها ٬ قابلیت تشخیص چهره ٬ قابلیت فوکوس لمسی در حالت ماکرو گوشی شیائومی می‌توانید استعداد عکسبرداری خود را به نمایش بگذارید.

شرکت سازنده برای عکسبرداری با دوربین سلفی شیائومی Redmi 9 از رزولوشن ۸ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.0 و بدون فوکوس خودکار استفاده کرده است.

جایگاه سنسور اثر انگشت این مدل همانند Redmi Note 8 Pro در زیر مجموعه دوربین و در محیطی دایره‌ای شکل قرار گرفته‌اند.

سخت‌افزار

در زیر صفحه چیپست Mediatek Helio G80 (12 nm) Chipset نانومتری قرار گرفته که با FinFET ساخته شده است. چیپ‌ست جدید ۸ هسته دارد که در یک ست‌آپ دوتایی روی تراشه قرار گرفته است. دو هسته Cortex A75 سریع با ۲ گیگاهرتز و شش هسته‌ی کندتر Cortex A55 با ۱۸۰۰ مگاهرتز. گرافیک هم با چیپ Mali-G52 MC2 GPU با دو کلاستر ۹۵۰ مگاهرتزی اجرا می‌شود. عملکرد این چیپ Adreno 612 و Mali G-72 ی به کار رفته در چیپ ست‌های  Exynos 9610، Snapdragon 675 و MediaTek مثل P70-P60 Helio تطابق دارد و همه‌ی ان به خاطر فرکانس بالای عملکرد است. این گوشی ۴ گیگابایت رم و ۶۴  گیگابایت حافظه دارد به علاوه ورژن ۳ و ۳۲ گیگابایت و ۶ و ۱۲۸ گیگابایت هم دارد.

گوشی شیائومی redmi9 را میتوانید از فروشگاه اینترنتی ورنا همراه خریداری کنید.

پیگیری سفارش
لیست مقایسه
شگفت انگیز ها