گوشی موبایل شیائومی مدل Mi Note 10 Lite M2002F4LG 128GB

گوشی موبایل شیائومی مدل Mi Note 10 Lite M2002F4LG 128GB

شیائومی چند ماه پیش خط تولید می نوت را دوباره راه انداخت و سری Mi Note 10 Lite را با مشخصات خوب و یک دوربین فوق ‌العاده، وارد رقابت با گوشی‌های بالا رده‌های بازار کرد. حال شیائومی بازهم از سری می نوت گوشی دیگری را با نام می نوت ۱۰ لایت معرفی کرده که با نسل‌های پیشین خودش ازنظر دوربین متفاوت است. با ماهمراه باشید تا با مشخصات و ویژگی‌های این گوشی بیشتر آشنا شویم.

19kala
Mi Note 10 Lite

شیائومی در واقع برای اینکه خود را به عنوان اولین شرکتی که از لنزهای ۱۰۸ مگاپیکسلی استفاده کرده

دردنیا مطرح سازد گوشی شیائومی می نوت ۱۰ و شیائومی می نوت ۱۰ پرو را با این نوع لنز روانه

بازار کرد؛اما این گوشی‌ها نه تنها از نظر دوربین بلکه از نظر سخت افزاری هم عملکرد بسیار خوبی را

از خود نشاندادند، به همین دلیل این شرکت تصمیم گرفت تا نسخه ارزان قیمتی از این گوشی به نام شیائومی

می نوت۱۰ لایت را هم روانه بازار کند و عضو جدیدی را به خط تولید می نوت خود اضافه کند. 

طراحی شیائومی Mi Note 10 Lite

طراحی را می‌توان نقطه قوت شیائومی می نوت ۱۰ لایت در نظر گرفت. در واقع ترکیب مواد سازنده به همراه رنگ و طراحی خاص، شیائومی می نوت ۱۰لایت همانند یک سحابی نشان می‌دهد که می‌توان از فاصله دور در کهکشان تماشا کرد این امر کافی بوده تا این شرکت یکی از آپشن‌های رنگی آن را بنفش سحابی بنامد. هم پنل عقب و هم نمایشگر از شیشه ساخته شده و فریم آن هم از جنس آلومینیوم است، از‌این‌رو به عنوان یک گوشی مستحکم و زیبا می‌توانید روی آن حساب کنید.  بکارگیری یک خمیدگی ۳D در لبه‌ها برای مدلی که حتی از نظر قیمت هم کمتر از میان‌رده‌هایی است که این طراحی را در برندارند یک نقطه قوت دیگر برای آن به حساب می‌آید. 

19kala19kala

اگر طراحی پنل جلو Mi Note 10 Lite را در نظر بگیریم خبری از دوربین پاپ‌آپ و یا هول پانچ نیست و از همان طراحی متداول همیشگی و طراحی قطره بهره برده که در برادران بزرگ‌ترش نیز به چشم می‌خورد. در رابطه با وزن Mi Note 10 Lite هم گفته می‌شود که با وزن ۲۰۴ گرمی جزء گوشی‌های سنگین محسوب می‌شود؛ اما شیائومی برای آن توجیه دارد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد؛ اما اگر گوشی‌های باریک بیشتر نظر شما را جلب می‌کند شیائومی می نوت ۱۰ لایت با ضخامتی برابر با ۹٫۷ می‌تواند جزء گزینه‌های مد نظر شما بوده و نظر شما را جلب کند. 

لبه بالا

لبه بالای Mi Note 10 Lite میزبان بلستر مادون قرمز و میکروفون ثانویه است. درگاه سیم کارت و دکمه پاور به همراه راکرهای تنظیم صدا همه در لبه راست می نوت ۱۰ لایت واقع شده‌اند؛ اما خیلی خوب بود اگر شیائومی در این گوشی خود همانند سایر گوشی‌های هم رده از درگاه سیم کارت اختصاصی استفاده می‌کرد تا بتوان همزمان با دو سیم کارت از کارت حافظه نیز استفاده کرد، اما Mi Note 10 Lite از کارت حافظه پشتیبانی نمی‌کند. در لبه پایین شیائومی می نوت ۱۰ لایت هم شما شاهد اسپیکر و جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون و پورت Type-C USB خواهید بود؛

اما لبه سمت چپ خالی است به سنگین بودن وزن Mi Note 10 Lite اشاره کردیم؛ اما جالب است بدانید

که با بکارگیری یک انحنای ظریف و همچنین انحنای پنل عقب آن حس بسیار خوبی در دست داشته و کار

با آن راحت است و قطعاً می‌توان گفت که در همان ابتدای کار با آن به وزن آن هم عادت می‌کنید. همچنین

می نوت ۱۰ لایت برای محافظت هم در پنل عقب و هم در نمایشگر از گوریلاگلس ۵ بهره است. 


نمایشگر شیائومی Mi Note 10 Lite

از نظر نمایشگر گوشی شیائومی می نوت ۱۰ پرو و می نوت ۱۰ حرف‌های زیادی برای گفتن داشتند ونرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز را می توان از جمله این موارد بیان کرد. در ادامه بررسی خواهیم کرد که Mi Note 10 Lite از این نظر چه عملکردی خواهد داشت و نرخ نوسازی آن چه قدر است.

از قسمت روبه رو شما شاهد یک پنل ۶٫۴۷ اینچی از نوع  AMOLED هستید که برای جای دادن دوربین سلفی از طراحی قطره بهره برده است. این نمایشگر رزولوشن ۲,۳۴۰×۱,۰۸۰ پیکسل را ارائه داده تا کیفیت تصویر فوق‌العاده آن را تضمین کرده باشد. در کنار ارائه رنگ و روشنایی فوق العاده پنل‌های نمایش AMOLED پشتیبانی از سنسور اثر انگشت زیر نمایش هم به جمع امتیازات این موبایل میان رده شیائومی اضافه می‌شود که به اندازه کافی سریع و دقیق عمل می‌کند. 

اگر بخواهیم دقیق و موشکافانه به نمایشگر آن نگاه کنیم باید گفت که در صفحه نمایش کمی عدم دقت رنگ وجود دارد؛ اما می‌توان آن را به راحتی در تنظیمات تنظیم کرد، اما به لطف پشتیبانی از HDR10 رنگ مشکی در Mi Note 10 Lite بسیار عالیست. برای مثال در تست‌هایی که انجام گرفته این گوشی را در کنار چهار گوشی میان رده دیگر موجود در بازار قرار دادیم و ارائه رنگ مشکی این گوشی واقعا قابل توجه بوده و به خوبی از این نظر برتری خود را نسبت به آنها ثابت کرد. میزان روشنایی آن هم به حدی هست که در روشنایی طبیعی مخصوصاً اگر از جمله افرادی هستید که اکثر فعالیت‌های خود را در خارج از خانه انجام می‌دهید هیچ گونه مشکلی نخواهید داشت. 

در رابطه با نرخ نوسازی Mi Note 10 Lite هم گفته می‌شود که شیائومی برای اینکه بتواند قیمت تمام

شده محصول را کاهش دهد از نرخ نوسازی ۶۰ هرتز بهره برده است. اسپیکرها هم قدرت لازم برای

ارائه یک صدای عالی را در اختیار شما قرار می‌دهند. کیفیت تصویر آن Full HD+ است. حداکثرمیزان

روشنایی این گوشی ۴۳۰ نیت است. 

19kala19kala

عملکرد شیائومی Mi Note 10 Lite

در زیر بدنه شیائومی می نوت ۱۰ لایت از یک منبع قدرت عالی برخوردارست. در واقع تراشه

اسنپدراگون ۷۳۰G با حداکثر فرکانس ۲٫۲ گیگاهرتز Mi Note 10 Lite را قادر ساخته تا از پس

عملکردهای زیادی برآید. شیائومی این گوشی را در نسخه‌های ۶۴/۶ و ۱۲۸/۶ و ۱۲۸/۸ گیگابایتی

ارائه داده تا بتوانید بسته به نیاز خود مدلی را از آن خریداری کنید. Mi Note 10 Lite از کارت

حافظه جانبی پشتیبانی نمی‌کند. 

زمانی که می نوت ۱۰ لایت را از نظر عملکرد‌های چند وظیفه‌ای به بوته آزمایش می‌گذاریم، عملکرد آن بی‌نظیر است. اکثر عنوان‌های بازی سنگین مثل آسفالت ۹ را به خوبی اجرا کرده و هیچ گونه لگی مشاهده نمی‌شود. همچنین این نکته را هم بدانید با وجود اینکه سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر Mi Note 10 Lite به اندازه کافی سریع و دقیق بوده از قابلیت فیس آنلاک نیز برخوردارست که آپشن دیگری را برای باز کردن قفل در اختیار شما قرار می‌دهد. 

دوربین شیائومی Mi Note 10 Lite

عصر، عصر دوربین‌های ۶۴ مگاپیکسلیست و این لنز در حال حاضر حکمران قلمرو دوربین گوشی‌های میان رده خوب بازارست. در واقع گوشی‌های زیادی هستند که از این لنز استفاده کرده‌اند. شیائومی درMi Note 10 Lite هم از لنز اصلی ۶۴ مگاپیکسلی استفاده کرده تا بتواند آن را با قیمت بهتری ارائه دهد. ماژول دوربین می نوت ۱۰ لایت چهارگانه بوده و لنز‌های ۸ مگاپیکسلی اولتراواید، ۲ مگاپیکسلی عمق و لنز ماکرو ۵ مگاپیکسلی تکمیل کننده این ماژول مستطیلی شکل عریض هستند. در واقع لنز ماکرو تجربه متفاوتی از عکاسی با موبایل را برای شما رقم خواهد زد.  دوربین سلفی هم ۱۶مگاپیکسلی است

.

19kala

به طور کلی دوربین این گوشی خصوصاً در روشنایی طبیعی روز بسیار عالی عمل کرده و ثبت جزئیات فوق‌العاده‌ای دارد.

باتری شیائومی Mi Note 10 Lite

باتری بکار رفته در گوشی شیائومی می نوت ۱۰ لایت ظرفیتی برابر با ۵,۲۶۰ میلی‌آمپر دارد. این باتری

با پشتیبانی از شارژ سریع توربو ۳۰ وات نه تنها طول عمرعالی داشته بلکه در حداقل زمان ممکن نیز

شارژ می‌شود. به طور کلی عملکرد خوب عکاسی و قدرت بی نظیر تراشه بکار رفته درکنار نمایشگر

عالی و شارپ آن این گوشی موبایل شیائومی را به یکی از میان رده‌های خوب بازار  تبدیل کرده است.

Mi Note 10 Lite
Mi Note 10 Lite

نقاط قوت:

طراحی زیبا و چشم‌نواز 

بدنه ای مستحکم

تراشه‌ای قدرتمند در بین میان‌رده‌ها

عملکرد رضایت بخش دوربین

پیگیری سفارش
لیست مقایسه
شگفت انگیز ها