گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy S21 Ultra 5G دو سیم کارت ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy S21 Ultra 5G دو سیم کارت ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت

نقد و بررسی گوشی سامسونگ Galaxy S21 Ultra

شرکت سامسونگ طی مراسمی که برای رونمایی از محصولات خود در ژانویه ۲۰۲۱ برگزار کرد، از خانواده جدید پرچمدارانش با نام های Galaxy S21 plus ،Galaxy S21 و Galaxy S21 Ultra پرده برداشت. گوشی موبایل سامسونگ Galaxy S21 Ultra در این میان مهم ترین و قدرتمندترین گوشی سامسونگ محسوب می شود که با بهره گیری از پردازنده قدرتمند Exynos 2100 ساخته خود کمپانی سامسونگ و دوربین خاص و با کیفیت، مورد توجه بسیاری از کاربران و منتقدان قرار گرفته است.

سامسونگ Galaxy S21 Ultra
سامسونگ Galaxy S21 Ultra

طراحی و کیفیت ساخت

این گوشی با ابعاد ۸٫۹ × ۷۵٫۶ × ۱۶۵٫۱ میلیمتر و وزن ۲۲۹ گرمی، دارای بدنه شیشه ای از جنس گوریلا گلس ویکتوس و فریم آلومینیومی می باشد. طراحی جدیدی که سامسونگ در این سری از پرچمدارانش استفاده کرده کانتور دیزاین نام دارد، که در آن ماژول دوربین با بدنه ترکیب و یکپارچه شده است و دیگر به صورت یک زائده جداگانه در پشت دستگاه حضور ندارد.

این گوشی با برخورداری از استاندارد IP68 می تواند تا عمق ۱٫۵ متر به مدت ۳۰ دقیقه غوطه ور شده و در برابر نفوذ گرد و غبار به طور کامل مقاومت کند. رنگ بندی این دستگاه شامل مشکی ، نقره ای ، خاکستری، سرمه ای و قهوه ای است و قابلیت پشتیبانی از دو سیم کارت را دارد. حسگر اثر انگشت استفاده شده در این گوشی نیز از نوع اولتراسونیک (ultrasonic) بوده و در زیر صفحه نمایش قرار گرفته است.

از جمله مهمترین ویژگی های این گوشی می توان به پشتیبانی آن از قلم S-Pen اشاره کرد. تا پیش از این سامسونگ هرگز این ویژگی را در دستگاهی غیر از سری نوت امکان پذیر نکرده بود. استفاده از این قلم می تواند تجربه لذت بخشی را برای کاربر فراهم کند و در صورت تمایل باید S-Pen را به عنوان یک اکسسوری و جداگانه خریداری کند.

نمایشگر

صفحه نمایش ۶٫۸ اینچی این گوشی که از نوع Dynamic AMOLED 2X می باشد، با رزولوشن ۳۲۰۰×۱۴۴۰ دارای تراکم پیکسلی ۵۱۵ پیکسل در هر اینچ است و از استاندارد +HDR10 پشتیبانی می کند. نسبت صفحه نمایش به بدنه در این دستگاه ۸۹٫۸ درصد و نسبت ابعاد نمایشگر ۲۰:۹ می باشد. این گوشی که برعکس دو مدل دیگر خانواده S21 دارای صفحه نمایش خمیده است توسط جدیدترین نسخه گوریلا گلس، یعنی گوریلا گلس ویکتوس محافظت می شود و بدین ترتیب در برابر خط و خش تا ۴ برابر بیشتر مقاومت کرده و در تست سقوط از ارتفاع تا ۲ متر سالم باقی می ماند.

بالاترین میزان روشنایی صفحه نمایشگر در گوشی سامسونگ Galaxy S21 Ultra به ۱۵۰۰ نیت می رسد که از دو مدل دیگر بیشتر است. نرخ نوسازی (ریفرش ریت) در هر سه نسخه ۱۲۰ هرتز و متغیر می باشد، اما در نسخه اولترا دامنه تغییرات آن بسیار بالاتر از دو مدل دیگر و بین ۱۰ تا ۱۲۰ هرتز است.

نرم افزار و رابط کاربری

گوشی سامسونگ Galaxy S21 Ultra با استفاده از جدیدترین نسخه رابط کاربری سامسونگ، یعنی One UI 3.1 بر روی سیستم عامل اندروید ۱۱ محیطی پیشرفته، روان و سریع را ارائه می دهد، همچنین دستیار هوشمند اختصاصی این کمپانی یعنی Bixby نیز با توجه به افزوده شدن قابلیت های جدید، در لذت بخش و حرفه ای تر کردن این فضا و استفاده راحت تر بسیار تاثیرگذار است و با قابلیت های کارآمدی چون توانایی ترجمه سریع، تشخیص متن، تفکیک رنگ و… می تواند به کاربر کمک کند.

سخت افزار

سامسونگ مطابق معمول جدیدترین پرچمداران خود را در دو سری عرضه کرده است، در نسخه های مخصوص بازار چین و آمریکا از تراشه Snapdragon 888 و در نسخه مخصوص بازار جهانی از Exynos 2100 استفاده می کند. هر دوی این پردازنده ها دارای هشت هسته۶۴ بیتی می باشند و با لیتوگرافی ۵ نانومتری ساخته شده اند. چیپست اگزینوس ۲۱۰۰ از یک هسته Cortex-X1 با سرعت ۲٫۹ گیگاهرتز، سه هسته Cortex-A78 با سرعت ۲٫۸ گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A55 با سرعت ۲٫۲ گیگاهرتز تشکیل شده است.

سرعت بالای این پردازنده و همینطور ریفرش ریت ۱۲۰ هرتز در صفحه نمایش گوشی، S21 Ultra را به دستگاه مناسبی برای گیمینگ تبدیل می کند. پردازنده گرافیکی این چیپست هم Mali-G78 MP14 می باشد. این گوشی که در نسخه های ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی با رم ۱۲ و در مدل ۵۱۲ گیگابایتی با رم ۱۶ گیگابایت ارائه می شود. نکته منفی در مورد حافظه، دستگاه عدم پشتیبانی آن از کارت حافظه جانبی می باشد و این یعنی در صورتی که کاربر به فضای ذخیره سازی بیشتری نیاز دارد باید هزینه بیشتری پرداخت کرده و نسخه های با حافظه داخلی بالاتر را خریداری کند.

دوربین

از مهمترین نقاط قوت گوشی سامسونگ Galaxy S21 Ultra  دوربین چهارگانه و حرفه ای آن با قابلیت فوکوس خودکار تشخیص فاز دوگانه است. ماژول دوربین این گوشی دارای یک سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 و قابلیت فوکوس خودکار لیزری جهت بهبود کیفیت و دقت فوکوس می باشد. دوربین اولترا واید این ماژول که از دیافراگم f/2.2 برخوردار است ۱۲ مگاپیکسل، و دو دوربین دیگر که هر دو برای عکاسی تله فوتو استفاده می شوند دارای کیفیت ۱۰ مگاپیکسل هستند.

یکی از دوربین های تله فوتو با بهره گیری از لنز پریسکوپی دارای قدرت زوم اپتیکال ده برابری، و دوربین دیگر توانایی زوم اپتیکال سه برابری دارد. موبایل S21 Ultra قابلیت فیلمبرداری با سرعت ۲۴ فریم بر ثانیه در کیفیت ۸K و ۶۰ فریم بر ثانیه در کیفیت ۴K را داشته و از لرزشگیر الکترونیکی مبتنی بر ژیروسکوپ (gyro-EIS) همچنین لرزشگیر ایپتیکال (OIS) برای کاستن لرزش ویدیوها و تاری تصاویر بهره می برد.

همچنین قابلیتی به نام zoom lock نیز در دوربین گوشی افزوده شده است که با استفاده از هوش مصنوعی دستگاه، در زوم بالای ۲۰ برابر که لرزش دست محسوس تر است سوژه را تشخیص داده و اگر در آن حالت تصویر به مدت دو ثانیه ثابت بماند زوم قفل شده و به کاربر علامت داده می شود که بهترین زمان ممکن برای عکاسی است. امکان دیگری که در فیلمبرداری با لنز واید و اولترا واید فراهم شده است pro video mode جهت افزایش کیفیت صدای ویدیوهاست. در این حالت کاربر قادر است منبع صدا را انتخاب کرده و به صورت همزمان صدا را از دو منبع ضبط کند.

همچنین سامسونگ در این حالت امکاناتی جهت تنظیم و ویرایش صدای در حال ضبط شدن را نیز در اختیار کاربر قرار داده است.

دوربین سلفی

دوربین سلفی این دستگاه با سنسور ۴۰ مگاپیکسل دارای لنز عریض یک لنز واید با کیفیت ۴۰ مگاپیکسل دارای آپشن فوکوس خودکار تشخیص فاز (PDAF) و عکاسی HDR خودکار می باشد. دریچه دیافراگم این دوربین f/2.2 و سرعت فیلمبرداری آن در کیفیت ۴K 30/60 فریم بر ثانیه است.

باتری

باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی S21 Ultra غیرقابل تعویض و دارای قابلیت شارژ سریع ۲۵ واتی می باشد. باتری این گوشی می تواند با قدرت ۱۵ وات به شارژ سریع بی سیم، و با قدرت ۴٫۵ وات به شارژ معکوس بی سیم بپردازد. البته این گوشی هم مثل دو مدل دیگر سری S21 بدون شارژر در بازار عرضه خواهد شد تا کاربران یا از شارژرهای قدیمی خود استفاده کنند یا در صورت نیاز اقدام به خریداری شارژر نمایند.

محتویات جعبه

اقلام موجود در جعبه Galaxy S21 Ultra شامل دفترچه راهنما، سوزن خارج کردن سیم کارت، گوشی و کابل USB Type C می باشد.

سامسونگ Galaxy S21 Ultra
سامسونگ Galaxy S21 Ultra

امیدواریم که این مطلب مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

با ورنا همراه، همراه باشید.

پیگیری سفارش
لیست مقایسه
شگفت انگیز ها