گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A21S SM-A217F/DS

Galaxy A21S

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A21S SM-A217F/DS

سامسونگ در ماه می ۲۰۲۰ از یک عضو جدید خانواده A به نام Galaxy A21S رونمایی کرد. این عضو جدید که حسابی سر زبان‌ها افتاده نسخه‌ی ارتقاء یافته‌ی گوشی سامسونگ گلکسی a21 است که در قسمت دوربین، رم و باتری بهبود‌‌های قابل‌توجهی  دارد.

این میان‌رده‌ی تمام عیار در‌ واقع یک نسخه‌ی مقرون‌به‌صرفه با مشخصات و ویژگی‌های بسیار خوبیست که بدون شک می‌تواند انتظارات بسیاری از کاربران را که در جستجوی یک گوشی با‌ کیفیت و خوش‌قیمت هستند را برآورده کرده و حس خوبی را به آن‌ها منتقل کند.

طراحی:

پنل پشتی و فریم گوشی سامسونگ Galaxy A21S از جنس پلاستیک بوده و پنل جلویی نیز از شیشه‌ بهره برده است. با اینکه این گوشی نسبتاً بزرگ بوده؛ اما انحنای لبه‌ها به ارگونومی آن افزوده است. سنسور اثر‌انگشت در قسمت میانی پنل پشنی قرار گرفته که عملکرد مطلوبی هم دارد.

کلید‌‎های پاور و تنظیم صدا در لبه‌ی سمت راست و درگاه اختصاصی کارت حافظه‌ی microSD نیز در لبه‌ی سمت چپ قرار دارد. علاوه بر‌این، در لبه‌ی پایین آن میکروفون اصلی، اسپیکر، میکروفون ثانویه، جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری و درگاه شارژ USB Type-C تعبیه شده است.

طراحی:

همچنین، Galaxy A21S در رنگ‌های مشکی، سفید، آبی و قرمز روانه بازار شده که تلاقی این ترکیب رنگ با بدنه‌ی براق هولوگرافیکی آن می‌تواند نظر هر کاربری با هر سلیقه‌ای را جلب کند. در بالای نمایشگر در سمت چپ از ناچ برای میزبانی دوربین سلفی استفاده شده که یکی از وجه تمایزات ظاهری این گوشی با نسخه‌های قبلی محسوب می‌شود.

زمانی که گوشی را به پشت برگردانید با ماژول چهارگانه دوربین روبه‌رو می شوید که فلش LED را نیز در خود جای داده است.

این ماژول شبیه ماژول دوربین گوشی‌های پرچمدار این برند طراحی شده و جلوه‌ای منحصر‌به‌فرد به ظاهر آن بخشیده است. Galaxy A21S یک گوشی مدرن محسوب می‌شود، چون دو مشخصه اصلی سال ۲۰۲۰ یعنی حفره دوربین سلفی داخل نمایشگر و ماژول دوربین مستطیلی پشت بدنه را دارد.

طراحی:

طراحی کلی گوشی کاملاً استاندارد است و تمام اجزا همان جایی هستند که باید باشند: دکمه‌های پاور و ولوم روی لبه سمت راست، درگاه سیم‌کارت روی لبه سمت چپ، میکروفون ثانویه روی لبه بالایی و خروجی اسپیکر، میکروفون اصلی، درگاه USB-C و جک هدفون هم روی لبه پایینی قرار گرفته‌اند. حسگر اثر انگشت و لوگوی سامسونگ هم پنل پشتی را اشغال کرده‌اند.


حاشیه اطراف نمایشگر در مقایسه با نسل قبل تفاوت چندانی نکرده ولی برای این رده قیمتی قابل قبول است. نسبت نمایشگر به بدنه در این گوشی حدود ۸۳ درصد اعلام شده درحالی‌که در میان‌رده‌های پریمیوم مانند گلکسی A71 با رقم ۸۷ و در پرچمداران با اعداد بالای ۹۰ مواجه هستیم. حفره دوربین سلفی کمی بزرگ است و هنگام تماشای محتوا کاملاً جلب توجه می‌کند.

صفحه نمایش:

Galaxy A21S دارای یک نمایشگر ۶٫۵ اینچی PLS TFT با رزولوشن ۷۲۰×۱۶۰۰ پیکسل، نسبت تصویر ۲۰:۹ و تراکم پیکسلی ۲۷۰ پیکسل بر اینچ است. به استثنای لبه پایین سایر حاشیه‌های این موبایل باریک بوده و ۸۲٫۸ درصد پنل جلویی به نمایشگر اختصاص داده شده است.

محتوا به صورت کامل در نمایشگر نمایش داده می‌شود و تجربه‌ی فوق‌العاده‌ای در پخش ویدیوها، بازی‌ها و … را برای کاربر رقم می‌زند.

این نمایشگر در محیط بسته روشنایی خوبی دارد و با حداکثر روشنایی در محیط باز و نور مستقیم عملکرد رضایت‌بخشی از خود نشان می‌دهد. در نظر داشته باشید که در مقایسه با پرچمداران این برند شاید رزولوشن زیادی نداشته باشد، اما برای یک گوشی اقتصادی کیفیت تصاویر قابل‌قبول است.

برخلاف اکثر گوشی های سامسونگ، Galaxy A21S  فاقد نمایشگر سوپر امولد است و حتی برخلاف نسل قبل از صفحه IPS نیز بی‌بهره است. سامسونگ در این گوشی از پنل PLS TFT با رزولوشن ۱۶۰۰×۷۲۰ پیکسل و تراکم ۲۷۰ پیکسل در هر اینچ استفاده کرده که فاصله زیادی با پرچمداران و حتی میان‌رده‌های پریمیوم دارد.

صفحه نمایش:

حتی در این رده قیمتی می‌توان گوشی‌های زیادی را با صفحه تمام اچ‌دی پیدا کرد. به طور کلی کیفیت نمایشگر Galaxy A21S  را می‌توان مطلوب ارزیابی کرد. رنگ‌ها با غلظت کم ولی به شکل طبیعی به نمایش در می‌آیند و زاویه دید هم قابل قبول است.

حداکثر روشنایی نمایشگر در حالت خودکار به حدود ۵۱۰ نیت می‌رسد که برای استفاده در اکثر شرایط نوری به جز زیر نور مستقیم خورشید  مناسب است.

دوربین:

دوربین این گوشی بسیار شبیه دوربین گوشی‌های پرچمدار مثل سامسونگ گلکسی اس ۲۰ و اس ۲۰ اولترا است. ترکیب لنز ماژول چهارگانه‌ی دوربین اصلی Galaxy A21S از یک لنز اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، یک لنز اولتراواید ۸ مگاپیکسلی، لنز ماکرو ۲ مگاپیکسلی و یک لنز تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی تشکیل شده است.

یکی از پیشرفت‌های این نسخه در مقایسه با نسخه قبلی لنز اصلی دوربین  بوده که از ۱۶ مگاپیکسل به ۴۸ مگاپیکسل افرایش یافته است.

به لطف بهره‌مندی از این لنز، دوربین اصلی تصاویری با وضوح بسیار خوب هم در روز و هم در شب ثبت می‌کند.


مشخصات دوربین‌ها به طور کلی به این ترتیب است:


*دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، سنسور ۱/۲ اینچی، ضریب اف ۲.۰، فوکوس خودکار PDAF

*دوربین فوق‌عریض ۸ مگاپیکسلی، سنسور ۱/۴.۰ اینچی، ضریب اف ۲.۲
*دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی، ضریب اف ۲.۴
*دوربین عمق‌سنج ۲ مگاپیکسلی، ضریب اف ۲.۴
* دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی، سنسور ۱/۳.۱ اینچی، ضریب اف ۲.۲
این دوربین از قابلیت‌هایی چون لایو فوکوس، پانوراما،  HDR  و فیلم‌برداری فول.اچ.دی با سرعت ۳۰ فریم بر‌ثانیه پشتیبانی می‌کند.

لنز اولتراواید و ماکرو با یکدیگر عکس‌های بسیار خوبی با زاویه دید گسترده و از فاصله نزدیک ثبت می‌کنند. دوربین سلفی نیز ۱۳ مگاپیکسلی بوده که از قابلیت فیلم‌برداری فول.اچ.دی با سرعت ۳۰ فریم بر‌ثانیه برخوردارست. این دوربین تصاویر سلفی با‌کیفیتی با وضوح تصویر مطلوب ثبت می‌کند. 

مشخصات دوربین‌ها


عکس هایی که با دوربین اصلی این گوشی در نور روز گرفته می شوند، رنگ خیلی خوبی دارند و خیلی هم شفاف هستند، این سطح از کیفیت برای عکس های روز یک گوشی مقرون به صرفه در این رنج قیمتی خیلی مناسب است. عکس های اولتراواید (فوق عریض) که از این گوشی ثبت می‌شوند نیز از کیفیت قابل قبولی برخوردار هستند. عکس های پرتره ای هم که با Galaxy A21S گرفته می‌شوند،

کاملا بالاتر از سطح انتظار این گوشی هستند. اما در نور شب عکس های گرفته شده نویز زیادی دارند و خیلی نمی توانید روی عملکرد دوربین در شب و نور کم حساب باز کنید، به خصوص اینکه قابلیت نایت مود هم برای این گوشی در نظر گرفته نشده است.

در گرفتن عکس‌های سلفی، این گوشی عملکرد خوبی دارد و رنگ ها را به خوبی  ثبت می‌کند و به علاوه ثبت جزئیات سوژه هم خیلی خوب است، البته ثبت جزئیات پس زمینه در عکس‌های سلفی خیلی خوب انجام نمی گیرد. عکس‌های سلفی پرتره خوب نیستند و برش سوژه از پس زمینه خیلی به هم ریختگی دارد. اما باز هم ثبت جزئیات سوژه مناسب است.

با ورنا همراه، همراه باشید و لذت ببرید.

پیگیری سفارش
لیست مقایسه
شگفت انگیز ها