گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A12 SM-A125F/DS دو سیم کارت ظرفیت ۶۴ گیگابایت

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A12 SM-A125F/DS دو سیم کارت ظرفیت ۶۴ گیگابایت

گوشی سامسونگ Galaxy A12 را می‌توان یکی از بهترین گوشی‌های اقتصادی سامسونگ دانست. سامسونگ در این گوشی به سبک شرکت‌های چینی برخی امکاناتی را اضافه کرده است که آن‌ها را در گوشی‌های بالا رده مشاهده می‌کنیم. نمایشگر این گوشی سامسونگ از نوع TFT بوده و دارای اندازه ۶٫۵ اینچی است. این اندازه در کنار رزولوشن ۱۵۶۰ در ۷۲۰ پیکسلی باعث می‌شود که شما بتوانید تصاویر HD+ را به راحتی در گوشی خود تماشا کنید. از نظر دوربین‌ها سامسونگ چیزی از رقبای هم‌قیمت خود کمتر ندارد.

در نمای عقبی این گوشی در قابی مربعی چهار دوربین گوشی Galaxy A12 در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. گل سرسبد این دوربین‌ها یک لنز ۴۸ مگا پیکسلی است که دارای دیافراگم f/2.0 است. در کنار این دوربین ماژول فوق عریض ۵ مگا پیکسلی قرار گرفته و دو ماژول دو مگا پیکسلی ماکرو و عمق سنج جمع این دوربین‌ها را تکمیل می‌کنند. اگر نگاهی به داخل سامسونگ گلکسی A12 بیندازیم، یک تراشه ۱۲ نانومتری مدیاتک MT6765 Helio P35 را به عنوان پردازنده مشاهده خواهیم کرد. این پردازنده به کمک پردازنده گرافیکی PowerVR GE8320 به خوبی از پس پردازش فیلم‌ها و بازی‌ها برمی‌آید.

 سامسونگ Galaxy A12
سامسونگ Galaxy A12

طراحی

از نقطه نظر طراحی می‌توان گوشی سامسونگ گلکسی A12 را گوشی خوش‌دست و جذابی دانست. در نمای جلویی این گوشی صفحه نمایش بزرگ ۶٫۵ اینچی آن قرار دارد و حاشیه‌های صفحه بسیار کم شده‌اند. در قسمت بالایی نیز دوربین سلفی با طراحی ناچ قرار گرفته است. کلیدهای صدا و پاور را می‌توانید در سمت راست دستگاه بیابید و شیار دو سیم کارت نانو و کارت حافظه نیز در سمت چپ آن قرار داده شده است.

سنسور اثر انگشت این گوشی بر روی دکمه پاور قرار گرفته است. این موضوع باعث می‌شود که باز کردن گوشی با اثر انگشت راحت‌تر باشد. این گوشی در ابعاد ۱۶۴ در ۷۵٫۸ در ۸٫۹ عرضه شده و دارای ۲۰۵ گرم وزن است. هرچند که ضخامت آن برای عملکرد یک دستی نسبتا مناسب است اما احتمالا وزن بالای گوشی شما را آزار خواهد داد. در نمای پشتی این گوشی چیزی به جز دوربین‌های مربعی آن نخواهید دید.

سامسونگ گوشی Galaxy A12 را در چهار رنگ سیاه، سفید، آبی و قرمز با فریم پلاستیکی عرضه کرده است. بنابراین شما باید با استفاده از یک محافظ مناسب قاب گوشی خود را سالم نگه دارید و از افتادن جای انگشت بر روی آن جلوگیری کنید. برای شارژ این گوشی می‌توانید از کابل USB-C همراه گوشی استفاده کنید و با استفاده از جک ۳٫۵ میلی‌متری نیز می‌توانید هندزفری‌های قدیمی خود را به آن متصل کنید.

دوربین

دوربین‌های اصلی این گوشی امکان عکاسی HDR و پانوراما را برای شما فراهم کرده و با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه فیلم‌برداری می‌کنند. این دوربین‌ها شامل ماژول‌های ماکرو و عمق سنج نیز می‌شوند که به شما برای عکس‌برداری از سوژه‌های نزدیک یا دور کمک می‌کنند. امکانات نرم‌افزار دوربین نیز همچون دیگر گوشی‌های سامسونگ است و رابط کاربری مناسبی دارد.

با وجود اینکه دوربین سلفی ۸ مگا پیکسلی سامسونگ گلکسی A12 عکس‌های شفاف و خوبی را ثبت می‌کند و با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل در ۳۰ فریم در ثانیه فیلم‌برداری می‌کند، نسبت به دیگر رقیبان هم‌قیمت می‌توان آن را نقطه ضعف این گوشی دانست. چرا که در نقاط کم‌نور یا خیلی پرنور عملکرد خوبی نداشته و عکس‌های جذابی ثبت نمی‌کند.

سخت افزار و نرم افزار

تراشه Mediatek MT6765 Helio P35  به کار رفته در «Samsung Galaxy A12» به اندازه‌ای قدرتمند است که بتواند، بدون کندی یا لگ زدن به کار پردازش رسیدگی کند و هم‌چنین برای یک گوشی اقتصادی مانند اسمارتفون مد نظر ما بسیار مناسب است.

چیپست گرافیکی به کار رفته در آ۱۲،  PowerVR GE8320 است که قدرت لازم برای پردازش بازی‌ها و برنامه‌ها جدید را دار است، اگر شما هم جزو علاقه مندان بازی‌ها موبایلی مانند «PUBG MOBILE» هستید و قصد خرید یک میان رده را دارید، بهتر است یک چشمتان به آ۱۲ باشد.

باتری

باتری این گوشی از نوع لیتیوم پلیمر غیرقابل تعویض بوده و دارای ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت است. برای یک گوشی اقتصادی با قیمت A12 این باتری تقریبا یک معجزه به حساب می‌آید. شما می‌توانید بدون نگرانی از خالی شدن شارژ باتری تا یک روز کامل با گوشی بازی کنید و فیلم ببینید و در نهایت با شارژر سریع ۱۵ واتی آن را در مدت یک ساعت شارژ کنید. به خصوص که پردازنده و صفحه نمایش آن نیز بسیار کم‌مصرف هستند.

عملکرد و کارایی

پردازنده اصلی ۸ هسته‌ای و پردازنده گرافیکی این گوشی برای یک گوشی اقتصادی کاملا مناسب بوده و به خوبی از پس پردازش بازی‌ها و فیلم‌های باکیفیت یا اجرای برنامه‌ها به صورت هم‌زمان برمی‌آید. البته توجه کنید که شما نمی‌توانید بازی‌های با گرافیک بسیار پیشرفته یا فیلم‌هایی با سرعت بسیار بالا را در این گوشی پخش کنید. چرا که این کار باعث افت سرعت گوشی شده و مصرف باتری آن را به حد قابل توجهی افزایش می‌دهد. به طور کلی باید بگوییم که پردازنده گوشی و اندروید ۱۰ هر دو از پس اجرای نرم‌افزارهای معمول یک گوشی اقتصادی برآمده و شما ناراضی نخواهند کرد.

نقاط قوت

  • باتری قدرتمند با زمان شارژ نسبتا کوتاه.
  • دوربین اصلی باکیفیت.
  • عملکرد مناسب پردازنده و حافظه رم برای پردازش برنامه‌های نسبتا سنگین.
  • طراحی زیبا و خوش‌دست.

با ورنا همراه، همراه باشید.

پیگیری سفارش
لیست مقایسه
شگفت انگیز ها