آیفون ۱۲

آیفون 12

آیفون ۱۲

معرفی آیفون ۱۲

شرکت اپل طی یک مراسم رسمی به نام «سلام، سرعت» که علاقمندان به محصولات این شرکت از مدت‌ها انتظارش را می‌کشیدند از نسل جدید گوشی‌های هوشمند آیفون ۱۲ رونمایی کرد.

در این مراسم چهار گوشی از خانواده آیفون ۱۲ که قرار است ماه جاری میلادی میلادی به بازار عرضه شوند معرفی و رونمایی شدند.

تیم کوک، مالک شرکت اپل در جریان معرفی مدل‌های جدید گوشی آیفون از «آغاز یک عصر جدید» خبر داد و مهمترین ویژگی خانواده آیفون ۱۲ را پشتیبانی از نسل پنجم شبکه تلفن همراه (۵G) اعلام کرد.

آرون ماتیاس، معاون کوک نیز در این خصوص یادآور شد: «ما آزمایش‌های ۵G را با بیش از ۱۰۰ اپراتور در ۳۰ منطقه مختلف انجام داده ایم که نتیجه کار عالی و سرعت مشاهده شده چشمگیر بود.».

وی همچنین تصریح کرد: «در شرایط ایده آل، سرعت بیش از چهار گیگابیت بر ثانیه و در شرایط معمولی یک گیگابیت بر ثانیه اندازه‌گیری شده است.»

آیفون ۱۲، آیفون ۱۲ مینی، آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس چهار مدل از نسل جدید تلفن‌های همراه شرکت اپل هستند که یک سال پس از محصولات جدید دو رقیب اصلی این شرکت یعنی سامسونگ و هوواوی به بازار عرضه می‌شوند.قلب تپنده‌ی هر ۴ گوشی آیفون ۱۲ تراشه‌ی قدرتمند A14 است که با بهره‌گیری از فناوری ساخت ۵ نانومتری تولید شده است. اپل برای این تراشه از پردازنده‌ی ۶ هسته‌ای و پردازنده‌ی گرافیکی ۴ هسته‌ای استفاده کرده و طبق ادعای اپل، می‌تواند تا ۵۰ درصد سرعت بیشتری نسبت به دیگر گوشی‌ها به ارمغان بیاورد.

آیفون ۱۲

 آیفون ۱۲ از نمایشگر ۶.۱ اینچی با رزولوشن ۲۵۳۲ در ۱۱۷۰ پیکسل برخوردار است و برخلاف مدل سال قبل که پنل LCD داشت، شاهد بکارگیری پنل باکیفیت‌تر OLED از نوع سوپر رتینا XDR هستیم که روشنایی ۱۲۰۰ نیت و تراکم پیکسل ۴۶۰ را به ارمغان می آورد. صفحه نمایش توسط لایه ای به نام «سپر سرامیکی» (Ceramic Shield) محافظت می شود که به گفته اپل مقاومت این گوشی را پس از سقوط ارتقا می دهد. از دیگر قابلیت های نمایشگر می توان به پشتیبانی از دالبی ویژن، HDR 10 و استاندارد HLG اشاره کرد.

اپل گفت در همکاری با کورنینگ (شرکت سازنده‌ی شیشه‌های محافظ سری گوریلا گلس) موفق‌به تولید نوعی شیشه‌ی بسیار قدرتمند با نام سرامیک شیلد (Ceramic Shield) شده است. سرامیک شیلد از آیفون ۱۲ اپل در برابر انواع ضربات محافظت می‌کند.

اپل آیفون ۱۲ را به یکی از قوی‌ترین چیپست‌های دنیای موبایل یعنی چیپست ۵ نانومتری A14 بایونیک مجهز کرده است. این چیپست که در آیپد ایر ۴ نیز بکار گرفته خواهد شد، عملکرد درخشانی در برخی بنچمارک‌ها ثبت کرده است.

آیفون ۱۲ از سیستم شارژ بیسیم مگ‌سیف برخوردار است که با استفاده از آهنربا اتصال این موبایل به لوازم جانبی سازگار را تضمین می کند. بنابراین کیس ها، شارژها و دیگر لوازم جانبی را می توان به موبایل جدید اپل متصل کرد. اپل از شارژر دوگانه جدیدی برای آیفون ۱۲ و اپل واچ جدید رونمایی کرد که از فناوری مگ‌سیف استفاده می کنند.

آیفون ۱۲ از دوربین دوگانه شامل سنسور اصلی ۱۲ مگاپیکسلی با لرزشگیر تصویر اپتیکال و سنسور فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی با ضریب اف ۱.۶ و میدان دید ۱۲۰ درجه برخوردار است. اپل می گوید عملکرد دوربین در نور کم بهتر شده و جزئیات تصاویر و محدوده دینامیک نیز بهبود یافته است.

آیفون ۱۲

آیفون ۱۲ پرو

آیفون ۱۲ پرو دارای صفحه‌ نمایش‌ ۶.۱ اینچی است که نسبت به نسل پیش ۰.۳اینچ بزرگتر می باشد.

در رابطه با دوربین این گوشی می توان گفت که آیفون ۱۲ پرو علاوه بر دوربین‌های ۱۲ مگاپیکسلی استاندارد و فوق عریض به یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی ۵۲ میلی‌متری تله‌ فوتو (۲X) نیز مجهز شده است و قابلیت زوم اپتیکال ۴ برابری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. 

این گوشی نیز از شبکه ۵G پشتیبانی می کند و علاوه بر آن چیپست A14 Bionic مورد استفاده در این گوشی هوشمند نیز یکی از پیشرفت‌های مهم آن نسبت به نسل قبلی محسوب می‌شود. این پردازنده ۵ نانومتری که در آیپد ایر ۴ نیز مورد استفاده قرار گرفته، قدرت بسیار بالایی در اختیار کاربران قرار می‌دهد و عملکرد بهتری نسبت به رقبای اندرویدی خود دارد. این چیپست از ۶ هسته پردازشی و GPU با ۴ هسته بهره می‌برد.

اپل برای گوشی‌های سری پرو از یک قابلیت جدید به نام «Apple ProRAW» رونمایی کرد که در آینده در اختیار کاربران این گوشی‌های هوشمند قرار می‌گیرد. این ویژگی از قابلیت‌هایی مانند دیپ فیوژن و HDR هوشمند به همراه انعطاف‌پذیری تصاویر RAW بهره می‌برد.

آیفون ۱۲ پرو مکس

این گوشی هوشمند به صفحه نمایش ۶.۷ اینچی مجهز شده و به علت استفاده از نمایشگر بزرگتر نسبت به برادر خود، ظرفیت باتری آن نیز افزایش پیدا کرده و کاربران آن به یک باتری ۳۶۸۷ میلی آمپر ساعتی دسترسی دارند. رزولوشن صفحه نمایش این دستگاه برابر ۲۷۷۸ در ۱۲۸۴ پیکسل بوده و حداکثر روشنایی برابر ۱۲۰۰ نیت دارد.

آیفون ۱۲ پرو مکس نیز مانند سایر گوشی‌های این سری به چیپست A14 Bionic مجهز شده و از شبکه ۵G نیز پشتیبانی می‌کند. روی پنل این گوشی هوشمند دوربین اصلی سه‌گانه به همراه اسکنر LiDAR قرار گرفته است.

آیفون ۱۲ پرو و پرو مکس می‌توانند ویدئوی HDR را با عمق رنگی ۱۰ بیتی ضبط کنند. همچنین امکان فیلم‌برداری حالت شب و تایم‌لپس نیز به شما امکان می‌دهد در شب ویدئوهای فوق‌العاده‌ای ثبت کنید.

هر دو نسخه پرو آیفون همچنین می‌توانند با فرمت Apple ProRAW عکاسی کنند. به این ترتیب هم از مزایای تصاویر خام قابل ویرایش و هم عکاسی محاسباتی هوش مصنوعی اپل برخوردار خواهید شد.

اپل امسال حسگر LiDAR را نیز به آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس اضافه کرده است. این سنسور که پیش از این در آی‌پد پرو به کار گرفته شده بود می‌تواند برای تشخیص اشیا و اسکن اتاق استفاده شود. به این ترتیب آیفون ۱۲ پرو و پرو مکس بهترین گوشی‌ها برای واقعیت افزوده خواهند بود.

اپل همچنین از این سنسور برای بهبود فوکوس خودکار در نور کم چه در تصاویر و چه در ویدئوها استفاده می‌کند. به این ترتیب سرعت فوکوس در تاریکی تا شش برابر بهبود یافته است.

این گوشی هوشمند غول‌پیکر در نسخه پایه ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی دارد و کاربران می‌توانند آیفون ۱۲ پرو مکس را در رنگ‌های طلایی، نقره‌ای، گرافیتی و آبی سفارش دهند.

آیفون ۱۲ پرو مکس

آیفون ۱۲ مینی

کوچکترین عضو این سری از نظر ابعاد نمایشگر، «آیفون ۱۲ مینی» است و باب میل کاربرانی طراحی شده که موبایل‌های با ابعاد کوچک را می‌پسندند.

مشخصات سخت افزاری آیفون ۱۲ مینی شباهت بسیاری با آیفون ۱۲ دارد، با این تفاوت که لقب سبک‌ترین و باریک‌ترین گوشی ۵G جهان را به خود اختصاص داده است.

اپل با حذف تاچ آیدی و جایگزینی فیس‌آیدی،  همچنین کاهش چشمگیر حاشیه‌های اطراف نمایشگر، آیفون ۱۲ مینی را با ابعادی کوچکتر طراحی کرده است.

آیفون ۱۲ مینی با نمایشگر ۵٫۴ اینچی OLED از نوع سوپر رتینا XDR با رزولوشن ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل، روشنایی ۶۲۵ نیت، مجهز به دوربین دوگانه ۱۲ مگاپیکسلی در پنل پشتی با گشودگی دهانه لنز f/1.6 است. دوربین سلفی این گوشی هوشمند نیز  12.9 مگاپیکسلی است. آیفون ۱۲ مینی در سه نسخه با ظرفیت حافظه ۶۴، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت و رم ۴ گیگاباتی به بازار عرضه شد.

یفون ۱۲ مینی با بدنه آلومینیومی، دارای استاندارد IP68 است و در مقابل نفوذ آب و گردوغبار نیز مقاوم است و مجهز به حسگر مجاورت، حسگر نور محیط، شتاب‌سنج، قطب‌نما، ژیروسکوپ و فشارسنج است.

نمایشگر آیفون ۱۲ مینی از مقاومت بالایی برخودار است و ۴ برابر در مقابل سقوط مقاوم‌تر شده است. اپل گوشی‌های هوشمند جدید خود را با نمایشگر سرامیک شیلد معرفی کرده که به افزایش مقاومت آن کمک می‌کند.

آیفون ۱۲ مینی نیز همانند سایر اعضای این خانواده، نخستین گوشی‌های هوشمند کوپرتینویی‌ها هستند که از شبکه ۵G پشتیبانی می‌کنند و  و در رنگ‌های مشکی، سفید، قرمز، آبی و سبز در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.

آیفون 12
آیفون ۱۲ مینی
پیگیری سفارش
لیست مقایسه
شگفت انگیز ها