سونی اکسپریا ۱ مارک ۲ محصول سال ۲۰۲۰ ؛ معرفی و مشخصات

سونی اکسپریا 1 مارک 2

سونی اکسپریا ۱ مارک ۲ محصول سال ۲۰۲۰ ؛ معرفی و مشخصات

محصول جدید سونی با قیمت بالا در ایران

چند ماه قبل شرکت سونی از گوشی سونی اکسپریا ۱ مارک ۲ رونمایی کرد و حالا قیمت و تاریخ عرضه آن مشخص شده است. طبق اعلام این شرکت، گوشی مذکور با قیمت بسیار بالای ۱۲۰۰ دلاری روانه‌ی بازار می‌شود که این یعنی شاهد افزایش ۲۰۰ دلاری قیمت این گوشی نسبت به نسل قبلی آن هستیم.

سونی اکسپریا ۱ مارک ۲

پیش از هر چیز، باید بدانید به‌احتمال خیلی زیاد پرچم‌دار بسیار جذاب سونی را نمی‌توانید به راحتی در بازار ایران پیدا کنید؛ زیرا فقط در تعداد محدود و بازارهای خاصی مثل آمریکا و ژاپن عرضه می‌شود. به‌هر‌صورت، سونی اکسپریا ۱ مارک ۲ با برچسب قیمت ۱،۲۰۰ دلاری گوشی تمام‌عیاری است. طراحی زیبا و کشیده با بهترین مواد اولیه که امضای گوشی‌های پرچم‌دار سونی محسوب می‌شود، در اکسپریا ۱ مارک ۲ هم دیده می‌شود.

پرچم دار سونی در سال ۲۰۲۰

شرکت ژاپنی سونی قصد داشت در کنگره جهانی موبایل یا همان نمایشگاه MWC 2020 محصولات جدیدی را معرفی کند، اما با توجه به لغو این رویداد مهم به دلیل شیوع ویروس کرونا، سونی مدتی پیش در یک کنفرانس آنلاین از گوشی پرچمدار جدید خود رونمایی کرد. اکسپریا ۱ در سال گذشته معرفی شده بود و امسال، سونی نسخه دوم این گوشی بالارده را با نام اکسپریا ۱ مارک ۲ به بازار عرضه می‌کند. این گوشی، اولین موبایل سونی در اروپا است که از شبکه ۵G مبتنی بر امواج زیر ۶ گیگاهرتز هم بهره می‌برد.

درحال‌حاضر، گوشی هوشمند سونی اکسپریا ۱ مارک ۲ در ژاپن توسط دو اپراتور AU یا Docomo عرضه می‌شود؛ اما شرکت ژاپنی در نظر دارد نسخه‌ای آنلاک‌شده از سونی اکسپریا ۱ مارک ۲ عرضه کند که البته برخی ویژگی‌های بیشتری نیز نسبت به نسخه استاندارد دارد. نسخه ویژه اکسپریا وان مارک ۲ که در ۳۰ اکتبر (۹ آبان) عرضه می‌شود مجهز به ۱۲ گیگابایت حافظه رم خواهد بود.

پرچم‌دار جدید سونی یکی از معدود گوشی‌های بازار است که همه‌ی امکانات را یکجا دارد؛ از درگاه کارت حافظه گرفته تا جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری، بلندگوهای استریو، بدنه‌ی ضدآب، اندروید خالص گوگل، شارژ بی‌سیم، تنظیمات دستی دوربین و… تمام آن چیزی است که هر کاربر حرفه‌ای گوشی هوشمند نیاز دارد. همه‌ی این امکانات را در نمایشگر OLED و ۴K تجربه می‌کنید که جزو بهترین‌ها در بین گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود.

پردازنده

شاید اکسپریا ۱ مارک ۲ در فهرست بهترین گوشی‌های ۲۰۲۰ جزو معدود محصولاتی باشد که فاقد نمایشگر ۹۰ یا ۱۲۰ هرتز و شارژ بسیار سریع است؛ ولی به‌طور‌کلی، یکی از بهترین تجربه‌های کارکردن با گوشی‌های هوشمند را ارائه می‌دهد.

در این میان، سونی اعلام کرده اگر تا تاریخ ۲۸ ژوئن این گوشی پیش‌خرید شود، خریداران هدفون Sony WF-1000XM3 را دریافت می‌کنند که از جمله بهترین هدفون‌های موجود در بازار محسوب می‌شود.

البته باید خاطرنشان کنیم این شرکت قصد دارد به زودی از نسل جدید هدفون موردنظر با نام Sony WF-1000XM4 رونمایی کند و به همین خاطر به نظر می‌رسد سونی به گونه‌ای قصد دارد از بخشی از موجودی مدل قدیمی خلاص شود.

سخت افزار

اکسپریا ۱ مارک ۲ از تراشه اسنپ‌دراگون ۸۶۵ بهره می‌برد و به همین خاطر از فناوری ۵G پشتیبانی می‌کند. از دیگر امکانات آن می‌توان به ۸ گیگابایت حافظه رم، ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی، نمایشگر ۶.۵ اینچی و باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی اشاره کرد. روی هم رفته امکانات سخت‌افزاری این گوشی مانند دیگر پرچم‌داران است ولی در کل قیمت ۱۲۰۰ دلاری برای چنین گوشی هوشمندی بسیار بالا محسوب می‌شود.

اکسپریا 1 مارک 2
سونی اکسپریا ۱ مارک ۲

دوربین

در پنل پشتی آن دوربین سه‌گانه تعبیه شده که هر سه مبتنی بر سنسور ۱۲ مگاپیکسلی هستند و از لنزهای واید، اولترا واید و تله فوتو بهره می‌برند. یکی از ویژگی‌های شاخص دوربین این گوشی، امکان عکاسی پیوسته با سرعت ۲۰ فریم در ثانیه است که در حال حاضر هیچکدام از گوشی‌ها از چنین قابلیتی بهره نمی‌برند.

همانطور که احتمالا می‌دانید، طی چند سال گذشته بخش موبایل سونی حال و روز چندان مساعدی نداشته و باید ببینیم آیا این گوشی بسیار گران‌قیمت می‌تواند توجه تعداد زیادی از کاربران را جلب کند یا اینکه بار دیگر شاهد کاهش آمار فروش گوشی‌های سونی خواهیم بود.

پیگیری سفارش
لیست مقایسه
شگفت انگیز ها