آیفون ۲۰۲۰ اپل احتمالا بدون بریدگی بالای نمایشگر تولید خواهد شد

آیفون ۲۰۲۰ اپل احتمالا بدون بریدگی بالای نمایشگر تولید خواهد شد

اخیرا تصویر مفهومی منتسب به آیفون ۲۰۲۰ اپل منتشر شده است که نشان می‌دهد اهالی کوپرتینو قصد دارند از بریدگی بالای نمایشگر در پرچم‌دار سال آینده استفاده نکنند

گرچه زمان زیادی از معرفی و عرضه‌ی آیفون‌های سال ۲۰۱۹ شامل آیفون ۱۱ پرو، آیفون ۱۱ پرو مکس و آیفون ۱۱ نمی‌گذرد، اما شایعات مربوط به آیفون‌های سال ۲۰۲۰ از همین حالا آغاز شده‌اند. در همین راستا به‌تازگی یک تصویر منتسب به آیفون ۲۰۲۰ فاش شده است که طراحی بدون ناچ آن را نشان می‌دهد.

تصویر مفهومی موردبحث که از سوی بن گِسکین، افشاگر شناخته‌شده، فاش شده است، از یک آیفون ۶.۷ اینچ پرده‌برداری می‌کند که در بالای نمایشگر آن بریدگی دیده نمی‌شود و حسگرهای TrueDepth مربوط به فناوری فیس ID در حاشیه‌های بسیار کم نمایشگر جای گرفته‌اند. بن گسکین تصویر مفهومی زیر را تولید کرده است تا آیفون موردبحث را از زاویه‌ی روبه‌رو به‌خوبی به‌تصویر بکشد. او مدعی است که اپل قصد دارد این آیفون ۶.۷ اینچ را در سال ۲۰۲۰ میلادی روانه‌ی بازار کند.

این نخستین باری نیست که شاهد انتشار خبر درمورد احتمال عرضه‌ی آیفون ۶.۷ اینچ توسط اپل هستیم. اوایل سال ۲۰۱۹ بود که مینگ‌چی کو، از تحلیلگران شناخته‌شده‌ی اپل، مدعی شد که این شرکت قصد دارد در سال ۲۰۲۰ میلادی، سه آیفون جدید را شامل آیفون‌های ۵.۴ اینچ، ۵.۱ اینچ و ۶.۷ تولید و روانه‌ی بازار کند. او گفته بود که تمامی این گوشی‌ها نمایشگر OLED خواهند داشت و نسل آیفون‌های LCD در سال ۲۰۲۰ به‌پایان خواهد رسید.

اپل طی چند سال اخیر، سه گوشی جدید معرفی کرده است که دو دستگاه از آن‌ها دارای نمایشگر OLED بوده‌اند و دستگاه دیگر نمایشگر LCD داشته است. افزون بر این موارد، مینگ‌چی کو مدعی شده بود که آیفون‌های ۲۰۲۰ از فناوری 5G پشتیبانی خواهند کرد، اما بهره‌مندی از این فناوری نه از طریق تراشه‌ی اختصاصی اپل بلکه از طریق مودم ۵G کوالکام امکان‌پذیر خواهد شد. این تحلیلگر در همان زمان گفته بود که آیفون‌های ۲۰۲۰ طراحی کاملا جدیدی خواهند داشت، اما به عدم استفاده از بریدگی بالای نمایشگر اشاره‌ای نکرده بود.

به‌علاوه، اوایل همین هفته بود که مینگ‌چی کو یادداشتی جدید درمورد آیفون‌های ۲۰۲۰ منتشر کرد. او در این یادداشت مدعی شده بود که آیفون‌های سال آینده همچون آیفون ۴ دارای فریمی فلزی خواهند بود و از طراحی مشابهی بهره خواهند گرفت. این یعنی احتمالا در آیفون‌های ۲۰۲۰ شاهد فریمی با لبه‌های تخت خواهیم بود. آیفون‌های چند سال اخیر که همگی از زبان طراحی آیفون ۱۰ بهره می‌گیرند، دارای فریمی با لبه‌های مُدَوَر هستند. 

مدتی پیش رسانه‌ی بلومبرگ در گزارشی مهم ادعا کرد که اپل تصمیم گرفته است در سال ۲۰۲۰ میلادی آیفونی خاص را عرضه کند که هم از فناوری فیس ID بهره‌مند است و هم حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر دارد. بلومبرگ گفته بود که اگر آزمایش‌های اپل نتایج خوبی داشته باشند، این تصمیم نهایی خواهد شد. البته بلومبرگ در همین گزارش گفته بود که احتمال دارد فناوری حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر اپل تا سال ۲۰۲۱ آماده‌ی بهره‌برداری نشود.

بن گسکین که منبع اصلی تصویر منتسب به آیفون ۲۰۲۰ محسوب می‌شود، پیش‌تر تصویر مربوط به گوشی‌های دیگری را نیز افشا کرده بود. او در سال ۲۰۱۸ توانست به‌درستی پنل جلویی آیفون‌های آن سال را فاش کند. در تصویر منتشرشده از سوی گسکین فهمیدیم که آیفون XR قرار است در مقایسه با دیگر آیفون‌های سال ۲۰۱۸، حاشیه‌های به‌نسبت بیشتری در اطراف نمایشگر داشته باشد. البته فراموش نکنید تا زمانی‌که منابع دیگری تصویر منتسب به آیفون ۲۰۲۰ را تأیید نکنند، این خبر صرفا در حد یک شایعه باقی می‌ماند.

آیفون ۲۰۲۰ احتمالا طراحی مشابه آیفون ۴ خواهد داشت

طبق گزارش جدید مینگ‌چی کو، تحلیلگر شناخته‌شده‌‌ی محصولات اپل، کوپرتینویی‌ها قصد دارند آیفون‌های سال ۲۰۲۰ را با طراحی مشابه آیفون ۴ دیده تولید کنند.

مینگ‌چی کو، تحلیلگر باسابقه‌ی اپل، ساعاتی پیش گزارشی جدید درباره‌ی رویکرد سال آینده‌ی این شرکت منتشر کرد. کو مدعی شده است گوشی‌های خانواده‌ی آیفون ۲۰۲۰ قرار است بدنه‌ای بازطراحی‌شده داشته باشند که تفاوت بزرگی با بدنه‌ی آیفون‌های چند سال اخیر خواهند داشت. مینگ‌چی کو می‌گوید طراحی جدیدی که قرار است در آیفون ۲۰۲۰ استفاده شود، یادآور طراحی گوشی آیفون ۴ خواهد بود. درواقع، او به‌طور مستقیم اشاره کرده است که اپل در سال ۲۰۲۰، طراحی آیفون‌هایش را به‌شکل چشمگیری تغییر خواهد داد.

مدتی پیش این تحلیلگر در گزارشی دیگر مدعی شده بود اپل قصد دارد در سال ۲۰۲۰، تحولی اساسی در طراحی گوشی‌هایش ایجاد کند. او در آن زمان گفته بود اهالی کوپرتینو خودشان را برای تولید گوشی با نمایشگرهایی در اندازه‌های جدید آماده می‌کنند.

پیش‌تر در ژوئن، مینگ‌چی کو گفته بود اپل قصد دارد آیفون‌های ۲۰۲۰ را در چند مدل با نمایشگرهای ۵.۴ و ۶.۱ و ۶.۷ اینچ روانه‌ی بازار کند. ظاهرا تمامی این گوشی‌ها با پنل OLED عرضه خواهند شد و آیفون‌های ۲۰۲۰ با نمایشگر LCD تولید نخواهند شد. اپل در چند سال اخیر، همواره سه گوشی جدید معرفی کرده است که دو دستگاه از آن‌ها به نمایشگر OLED و یک دستگاه به نمایشگر LCD مجهز شده‌اند. این موضوع درباره‌ی گوشی‌های جدید خانواده‌ی آیفون ۱۱ نیز صدق می‌کند.

بر‌این‌اساس، ظاهرا کوپرتینویی‌ها قصد دارند پس از سه سال عرضه‌ی گوشی با زبان طراحی آیفون X، این‌بار در سال ۲۰۲۰ رویکردشان را درباره‌ی طراحی گوشی‌های خانواده‌ی آیفون بازنگری و محصولاتی عرضه کنند که ازلحاظ ظاهری تفاوت‌هایی عمده با آیفون‌های چند سال اخیر دارند.

آیفون ۴ هنگام عرضه با استقبال درخور توجه مواجه شد و حتی امروزه نیز ظاهر زیبایی دارد. با این اوصاف، دیدن طراحی مدرنِ الهام‌گرفته از آیفون ۴، می‌تواند هیجان‌انگیز باشد. درحقیقت، انتظار می‌رود آیفون‌های ۲۰۲۰ طراحی مدرنی داشته باشند و از لبه‌هایی مشابه آیفون ۴ بهره بگیرند.

ظاهرا مینگ‌چی کو معتقد است شیشه‌ی نمایشگر آیفون‌های ۲۰۲۰ تا حدی خمیدگی خواهد داشت؛ چراکه در گزارش جدیدش به احتمال بهره‌گیری اپل از شیشه‌ی ۲ یا ۲.۵ بعدی در آیفون‌های جدید اشاره کرده است. در آیفون‌های فعلی بازار، شیشه‌ی نمایشگر درکنار لبه‌هایی از جنس فولاد ضدزنگ قرار می‌گیرد و انحنایی یک‌دست ایجاد می‌شود. طراحی گوشی آیفون ۴ به این صورت بود که شیشه‌ی نمایشگر به‌کلی از لبه‌های فلزی آن جدا بودند. بنابراین، فعلا مشخص نیست که اهالی کوپرتینو دقیقا چگونه می‌خواهند شیشه‌ی نمایشگر را با لبه‌های کناری درهم آمیزند. نمی‌دانیم آیا اپل می‌خواهد آیفون‌های ۲۰۲۰ را دقیقا مشابه آیفون ۴ بسازد یا اینکه از طراحی آن در جاهای دیگری الهام بگیرد و انحناهای کناری را حفظ کند. 

انتظار می‌رود آیفون‌های سال ۲۰۲۰ در پاییز همان سال روانه‌ی بازار شوند. این گوشی‌ها به‌احتمال زیاد از فناوری 5G پشتیبانی خواهند کرد و به فناوری واقعیت افزوده‌ی پیشرفته‌تری مجهز خواهند شد. اپل مدتی پیش بخش مودم‌های سلولار شرکت اینتل را تصاحب کرد تا روند توسعه‌ی تراشه‌ی ۵G اختصاصی خودش را سرعت بخشد؛ اما این تراشه قرار نیست در آیفون‌های ۲۰۲۰ حضور پیدا کند. درواقع، گفته می‌شود اپل قصد دارد در آیفون‌های ۲۰۲۰ از مودم‌های ۵G ساخت کوالکام بهره بگیرد.

پیگیری سفارش
لیست مقایسه
شگفت انگیز ها